Notatka od J.WLSN:
W zeszłe Święta Bożego Narodzenia (2022) podarowaliśmy naszemu 7. letniemu synowi gitarę strunową ¾ Nylon. Przez cały rok uczył się grać i wypadało, aby miał swój własny instrument. Nie spodziewałem się jednak, że gra na tej malutkiej gitarze dla początkujących sprawi mi tyle radości i frajdy. To było jak wehikuł czasu – przeniosło mnie z powrotem do moich nastoletnich lat, kiedy godzinami grałem na podobnej i równie dziwnie brzmiącej wyciszonej 6. strunówce.
Używając mojego telefonu jako narzędzia do nagrywania szkiców, grałem pętle i drobne pomysły oraz krótkie momenty, które utkwiły mi w pamięci. Następnie używałem gitarowych pedałów do manipulowania tymi nagraniami, wysyłając je do zabytkowej Audio Technica RMX64, konsoli do nagrywania z lat 80. i 4. ścieżkowego magnetofonu kasetowego pożyczonego od Tima McPhee z Newcastle. Odrestaurował go i był przesiąknięty dziwaczną i dziką magią. Wzbudziło to we mnie ponowne zainteresowanie tworzeniem, cięciem i sprawdzaniem, jak i dokąd można przenieść dźwięk.
Ta kolekcja utworów jest dla mnie jak rysunek i kolaż. To ciągła eksploracja linii, abstrakcyjnych kształtów, tonów i obrazów poprzez dźwięk. W swej istocie jest to proste. Czysty dźwięk dalej przetwarzany w niebyt. Połączone pętle gitary nylonowej, syntezatory FM, minimalne moduły Buchla 200, delay z kasety magnetofonowej, gitara elektryczna, mnóstwo efektów gitarowych i kilka opartych na dyktafonie nagrań terenowych fortepianu, przypadkowych ludzi, moich dzieci i rodziny oraz instrumentów – wszystkie są tutaj, ślizgając się i przesuwając w sobie i wokół siebie.
Data wydania: 3 listopada 2023 r.
Wydawca: Room40
Recorded mixed and performed by J.WLSN at Wychwood Farm
Recorded on Darug and Gadigal land.
Post production and mastering by Lawrence English at Negative Space
Opracował: Artur Mieczkowski