Elvin Brandhi & Lord Spikeheart – Drunk in Love

Anxious Magazine lvin Brandhi & Lord Spikeheart – Drunk in Love

Odkąd spotkali się w Kampali w 2019 roku, Elvin Brandhi i Lord Spikeheart nagrywają bez wytchnienia, rozwijając wspólny język muzyczny, który uzupełnia ich indywidualną ekspresję. Oboje, innowacyjni improwizatorzy zmotywowani ekstremalnym potencjałem performansu, tworzą synergiczny krzyk na swoim debiutanckim secie, przechodząc między ostrym hałasem DIY, chłodną sakralną atmosferą, podkręcającym hard dance i dziwacznym z leftfield pop. I pomimo ich pochodzenia, ani Brandhi, ani Spikeheart nie osiągnęli niczego tak przeszywającego i bezpośredniego. To muzyka, która znajduje się kilka kroków od ustalonej linii czasu, uparcie unikając współczesnych trendów i krzycząc głośno na przechodniów.

Urodzona i wychowana w Bridgend w Walii, Elvin Brandhi zyskała reputację dzięki wirtuozerskiemu połączeniu swobodnego wokalizowania i zręcznej, przewrotnej produkcji. Od czasu wybicia się jako połowa duetu improwizacyjnego ojca i córki Yeah You, kiedy była zaledwie nastolatką, wydała mnóstwo cenionych solowych projektów, w tym “Headroof” z 2019 roku nagrany w Ugandzie z udziałem wielu współpracowników Nyege. Współpracowała również z takimi artystami jak Drew McDowall z Coil, Pat Thomas i Ziúr. Tymczasem pochodzący z Nairobi raper-producent Lord Spikeheart jest najbardziej znany z tego, że użyczył swojego niepowtarzalnego growlu noise-metalowemu duetowi Duma, który podpisał kontrakt z Sub Pop. Każdy, kto widział ich występy na żywo, doskonale zdaje sobie sprawę z mocy Spikehearta przy mikrofonie, a on wnosi tę samą energię do tego projektu, wymieniając się z Brandhim charczeniem i składaniem sylab nad zgrzytającym, zindustrializowanym detrytusem.

Zaciekła interakcja wokalna duetu jest sercem ich współpracy. W “Cruxify all the prophets” gardłowe krzyki Brandh zdają się dematerializować w elektronice, przekształcając się w emocjonalne zawodzenia, po czym niepowtarzalne death metalowe okrzyki Spikehearta wiją się w słońcu. Przerywane przez elektronikę głosy przeplatają się między chłodnymi cybernetycznymi zawodzeniami a chorymi ludzkimi plwocinami, znajdując niestabilną równowagę między grindcore’owym gutter punkiem a ulicznym rapem z Atlanty. Utwory budzą się do życia, a następnie rozmywają w nicości, zmieniając tempo pozornie losowo, zanim przyjmą nieoczekiwane zwroty; “DEATH CODE E666” to przerażająca noise’owa senna kołysanka, która przechodzi w klasyczną abstrakcję, “whiom8warwomb666” to długi rytmiczny tongue-twister, który oscyluje przez zawroty głowy do groteskowego ekspresjonizmu sztuki dźwiękowej, a “do you like feeling awakeee33” reformuje zgrzytliwy hiperpop do warkotów kół zębatych i niepokojących rechotów.

Data wydania: 4 sierpnia 2023 r.

Artwork by Elvin Brandi
Graphic Layout by Kid Gringo
Mastered by Declared Sound

Opracował: Artur Mieczkowski