Aunty Rayzor – Viral Wreckage

Anxious Magazine Aunty Rayzor – Viral Wreckage

Bisola Olungbenga miała zaledwie dziewięć lat, kiedy zaczęła pisać muzykę. Zachęcana przez grającą na pianinie mamę, wracała ze szkoły do domu i rywalizowała z siostrą, wymyślając wersy i refreny w zamian za cukierki. Od tego czasu Olungbenga przekształciła się w Aunty Razyor, jedną z najbardziej dynamicznych początkujących artystek w Nigerii – innowatorkę międzygatunkową, która łączy hip-hop, afrobeat, R&B i eksperymentalne dźwięki w energetyczny portret współczesnego Lagos.

“Viral Wreckage” to debiutancki album Olungbengi, który jest następstwem przełomowego sukcesu jej hymnu ulicznego “Kuku Corona” z 2021 roku. Tym razem zebrała skład jednych z najbardziej ekscytujących producentów na świecie, aby pomóc zrealizować swoją wizję: Kongijski piosenkarz, gitarzysta i producent Titi Bakorta, młody ugandyjski producent Ill Gee, weteran japońskich innowacji Scotch Rolex, pochodzący z São Paulo producent baile funk DJ Cris Fontedofunk, francuski beatmaker Debmaster, nigeryjski piosenkarz i producent Slimcase oraz kenijski futurysta avant pop Kabeaushé.

“Stuttrap” jest pierwszym wybuchem dźwięku, który słyszymy, a Olungbenga szybko pilotuje nas do swojego dźwiękowego wszechświata, rapując asertywnie w języku Yoruba i angielskim na podkładach Scotch Rolex. Nie jest to dalekie od pracy producenta z kenijską / ugandyjską gwiazdą undergroundową MC Yallah, ale podpalające, zawrotne rapsy Aunty Rayzor nakłaniają słuchaczy do muzycznej ekspresji, która jest trudna do zdefiniowania i staje się bardziej ekspansywna, gdy trafiamy na “Doko”. Utwór z udziałem Slimcase’a, który współpracował z nigeryjskimi supergwiazdami, takimi jak Wizkid i Mr Eazi, łączy w sobie kołyszące zachodnioafrykańskie rytmy ze złożoną poetyką zarówno Slimcase’a, jak i Rayzora.

Olungbenga ponownie przechodzi w inny tryb w “Bounce” – jednym z najbardziej tanecznych kawałków na albumie – niemal szepcząc nad żrącym neo-baile shuffle od DJ-a Crisa Fontedofunka. São Paulo jest obecnie odpowiedzialny za najbardziej żywiołową muzykę taneczną na świecie, a z Rayzorem na wokalu wynik jest przewidywalnie wybuchowy, łącząc żywotną muzykę uliczną z dwóch różnych kontynentów.

Data wydania: 1 września 2023 r.
Wydawca: HAKUNA KULALA

Photography by Michelle Isinbaeva
Graphic Layout by Kid Gringo
Mastered by Matthias Heinstein

Opracował: Artur Mieczkowski