The Threshold Houseboys Choir – Amulet

Anxious Magazine The Threshold Houseboys Choir – Amulet

Muzyka wydana jako Amulet (lub The Amulet Edition) jest na wpół tajnym testamentem Petera “Sleazy” Christophersona. Pierwotnie dostępny w bardzo limitowanych ilościach podczas występów na żywo i za bezpośrednią sprzedażą wysyłkową w 2008 roku jako ręcznie składany zestaw 4 miniCDR umieszczony w okrągłej tajskiej oprawie Amulet, nigdy nie był odpowiednio dystrybuowany. Materiał ten w końcu otrzymuje należytą reedycję na szerszą skalę na winylu i CD.

Amulet to dopiero drugie i niestety już ostatnie wydawnictwo Christophersona w jego post-Coilowym solowym wcieleniu jako The Threshold Houseboys Choir, które pokazuje Christopherson’a w bardziej swawolnym nastroju niż kiedykolwiek, nie dajcie się zwieść recenzjom nazywającym ten zestaw piosenek „niekompletnym” lub „etapem roboczym”, to są surowe małe diamenty, często nasycone słodko-gorzką melancholijną radością, niespodziewanie przypominające niektóre z ostatnich propozycji Coil, ale dodatkowo przesiąknięte egzotyką, inspirowane jego nowym wschodnioazjatyckim domem i upiornymi głosami jego cyfrowo wygenerowanego chóru („wokalista, który by się nie rozbił”, jakby powiedział). Czasami te utwory brzmią jak cieplejszy, mniej skomplikowany analitycznie odpowiedni do pracy, którą stworzył jednocześnie z Ivanem Pavlovem z CoH w słynnym projekcie Soisong.

Utwory bonusowe zawierają rzadkie, wcześniejsze utwory z kompilacji The Threshold Houseboys Choir i kilka wcześniej niepublikowanych ekskluzywnych szkiców. Powiedzmy sobie jednak jasno, Amulet to nie jakieś na wpół ukończone resztki, to prawdziwy, ale bardzo niewiele znany, kompletny album wydany przez Christopherson’a z kilkoma utworami wykonanymi na żywo podczas jego ostatniej trasy koncertowej, niezapomnianych intymnych wieczorów z Uncle Sleaz.

Edycja Infinite Fog, wydana jako 3LP w potrójnej ciężkiej okładce Gatefold i 2CD Digipak, oba zawierające plakat Petera Christophersona w jego osławionym płaszczu Cruella Deville, została z szacunkiem i fachowo zremasterowana przez nominowaną do nagrody Grammy Jessicę Thompson. O oprawę graficzną zadbał Oleg Galay, a dodatkowych wskazówek udzielił „nasz człowiek w Tajlandii”, Peter Jenx.

Data wydania: 23 marca 2024
Wydawca: Infinite Fog Productions

Opracował: Artur Mieczkowski