Sun Araw / Tarzana – AQUA X: Super Coracle / Tarzana Split

Anxious magazine Sun Araw / Tarzana – AQUA X: Super Coracle / Tarzana Split

To, co początkowo zaczęło się jako rezydencja inspirowana Aquapelago latem 2021 roku, szybko przekształciło się w coś własnego. Prawdę powiedziawszy, obaj artyści zawsze surfowali na własnych falach muzycznej wolności, więc album Aquapelagos Vol.2 stał się AQUA X, podzielonym dziełem, zawierającym na jednej stronie przerobione kompozycje Tarzany, a na drugiej koncertową prezentację z rezydencji Camerona na Teneryfie podczas 13. edycji festiwalu Keroxen. Dzięki dwóm bardzo bliskim nam artystom ten split LP doskonale wpisuje się w koncepcję aquapelagic i przekręca się na zewnątrz do światów wysokich i niższych, tworząc kolejne świadectwo twórczości obu artystów. Oto fragment oryginalnych notatek profesora Haywardsa dotyczących muzyki:

„Utwory na tym albumie odzwierciedlają geokulturową pozycję kalifornijskich muzyków, Camerona Stallonesa (który nagrywa tutaj pod pseudonimem Sun Araw) oraz Spencera Clarka i Jana Andersena (występujących jako Tarzana) z oceanicznymi atmosferami i strukturami uczuć.

Zaangażowanie Sun Araw w tworzenie subtelnych, płynnych, psychotropowych kompozycji można odczytać jako dostrojenie do oceanicznej wzniosłości. Nagrany w nieużywanym zbiorniku Keroxen w porcie Santa Cruz na Teneryfie, The Canary Suite to rozbudowany utwór, który zawiera mieszankę elektronicznych impulsów, krótkich fragmentów syntezatora i zniekształconych uderzeń gitary. Tekstury są stosunkowo rzadkie, z liniowym konturem emocjonalnym podtrzymywanym przez ciągłą grę melodyczną w określonym paśmie możliwości, zanim osiadają w spokojniejszym, kojącym i unoszącym się nastroju, jak słuchowy zbiornik do unoszenia się na wodzie.

Utwory Tarzany umiejętnie łączą proste dźwięki syntezatora, wokalne nawoływania i asortyment przetworzonych dźwięków instrumentów, tworząc pulsującą, wędrującą i niespokojną muzykę. Krótkie rytmiczne fragmenty ostinatowe przepychają się i ciągną z odważnymi uderzeniami piszczałek i rogów, podczas gdy subtelne ciemniejsze kolory i odcienie sporadycznie poruszają się w pejzażu dźwiękowym, aby zintensyfikować nastrój. Jest to ruchliwa i gęsta muzyka, ale z uporządkowanym przepływem i wewnętrznym poczuciem ruchu, który omiata słuchacza, niczym żaglowiec napędzany przez tropikalne morza.” – Philip Hayward i Matt Hill, luty 2022 r.

Data wydania: 6 października 2023 r.
Wydawca: Discrepant

Opracował: Artur Mieczkowski