Philip Jeck & Chris Watson – Oxmardyke

Philip Jeck Chris Watson Oxmardyke Anxious Magazine

Śmiech Philipa był zaraźliwy. Nasze rozmowy zwykle zaczynały się od wymiany poglądów na temat entuzjazmu, z jakim odnosiliśmy się do swojej pracy i szacunku, jakim darzyliśmy innych artystów Touch. Jednakże, jako że najczęściej spotykaliśmy się przy drinku w Philharmonic Dining Rooms w Liverpoolu, wieczór stopniowo przeradzał się w towarzyski chaos. To, co wyłoniło się z tych wieczorów w ostatnich latach, to chęć znalezienia sposobów i środków współpracy w miejscu, w którym nasze pomysły się zbiegały.

W 2017 roku nagrywałem wzdłuż północnego brzegu ujścia rzeki Humber i pewnego ranka wracając z Faxfleet zatrzymałem się na przejeździe kolejowym Oxmardyke. Bramy były zamknięte. Po ustawieniu zestawu mikrofonów przy torach na okoliczność przejeżdżającego pociągu towarowego, nastawniczy wykrzyczał zaproszenie do wspięcia się do skrzynki bramy, aby wykonać więcej nagrań.

W ciągu następnych tygodni odbyłem kilka powrotnych podróży do Oxmardyke i zebrałem szeroką paletę nagrań. Po pokazie omówiłem dźwięki, opowieści i historię tego miejsca z Philipem i obaj byliśmy podekscytowani potencjałem stworzenia wspólnego dzieła.

Philip zwrócił uwagę na starożytną historię tego obszaru, od czasów anglosaskich z VI wieku do czasów templariuszy oraz na to, jak dźwięki, rytmy i tekstury z tamtych okresów mogą nadal zamieszkiwać współczesny krajobraz. Moje myśli czerpały inspirację z “The Signalman” Charlesa Dickensa i obrazu “Rain, Steam and Speed” Josepha Turnera. Zgodziliśmy się dzielić pomysłami i wymieniać śladami.

Skrzynka bramowa Oxmardyke przeszła już do historii

Dopiero gdy Mike Harding z Touch poinformował mnie o stanie Philipa, rozpoczęliśmy ostateczną wymianę utworów i mam szczerą nadzieję, że mój wkład może nadać ramy wyjątkowej pracy Philipa.

Chris Watson, Sierpień 2022


Pod koniec stycznia 2022 r. Philip został zabrany na ostry dyżur w Royal Liverpool University Hospital z powodu silnego bólu pleców i został przyjęty na badania. Na oddziale szpitalnym, z silnymi środkami przeciwbólowymi, mógł lepiej odpoczywać, głównie w pozycji poziomej. W ciągu dnia mógł być lekko pochylony do pozycji siedzącej.

W ciągu kolejnych dni, starając się zrozumieć swoje obecne położenie, Philip odzyskał niewielki poziom poczucia normalności. Z laptopem na swoim miejscu dotarł do znajomego terytorium i, znajdując najbardziej dogodne momenty, słuchał i pracował z plikami dźwiękowymi, które wysłał mu Chris.

Podczas tych krótkich, intensywnych zaklęć Philip oddał całe swoje ucho i serce, aby kierować i kształtować muzykę tworzącą się na wyciągnięcie ręki.

Mary Prestidge, Listopad 2022


Data wydania: 16 czerwca 2023 r.
Wydawca: Touch Music/Fairwood Music (UK) Ltd.

Mastered by Denis Blackham at Skye Mastering
Photography by Chris Watson
Cover design by Jon Wozencroft
With thanks to Mary Prestidge

Opracował: Artur Mieczkowski