Maria W Horn & Mats Erlandsson – Celestial Shores

Anxious Magazine Maria W Horn & Mats Erlandsson – Celestial Shores

Muzyka, którą można usłyszeć na tym albumie, była pierwotnie wynikiem zlecenia skomponowania do drugiej połowy filmu “Nico/Nico Crying” nakręconego przez Andy’ego Warhola w 1966 roku. Zamówienie zostało złożone przez Art Cinema OFFoff we współpracy z B.A.A.D.M na pokaz filmu wraz z prezentacją partytury na żywo we wrześniu 2021 roku w Ancienne Belgique w Brukseli. Prezentowane tutaj nagranie zostało wykonane w ostatnim tygodniu tego roku i zmiksowane wkrótce potem, w styczniu 2022 roku. Nagrania te są zasadniczo nagraniami na żywo wykonanymi przez kompozytorów razem w tym samym pomieszczeniu i nagranymi w sposób przypominający proces nagrywania płyt pod koniec lat 60. XX wieku. Instrumentarium użyte do stworzenia dźwięków na tym albumie składa się z modularnej syntezy, cytry, głosu, zanieczyszczonych nagrań terenowych i metalowej perkusji.

Mats Erlandsson jest kompozytorem i muzykiem należącym do dynamicznie rozwijającej się dziedziny muzyki dronowej w Sztokholmie w Szwecji i jest związany z praktykami charakteryzującymi się szerokim wykorzystaniem długotrwałego dźwięku. Erlandsson prezentuje swoją twórczość zarówno jako artysta solowy, jak i we współpracy, w szczególności z Yairem Elazarem Glotmanem i Marią W Horn. Ostatnie wydawnictwa obejmują “Gyttjans Topografi” na XKatedral, “Minnesmärke” na Hallow Ground oraz kolaborację “Emanate” z Yair Elazar Glotman w wytwórni 13070. Oprócz własnej działalności artystycznej Erlandsson pracuje jako technik studyjny i tymczasowo, od października 2022 r. do września 2023 r., pełnił obowiązki dyrektora studia Elektronmusikstudion w Sztokholmie.

Kompozycje Marii W Horn wykorzystują dźwięk syntetyczny, instrumenty elektroakustyczne i akustyczne oraz komponenty audiowizualne, często opracowując procesy generatywne i algorytmiczne do kontrolowania barwy, strojenia i tekstury. Wykorzystuje zróżnicowane instrumentarium, od syntezatorów analogowych po chór, instrumenty smyczkowe, organy rurowe i różne formy muzyki kameralnej. Instrumenty akustyczne są często łączone z technikami syntezy cyfrowej w celu rozszerzenia możliwości brzmieniowych instrumentów. Jej muzyka, często oparta na minimalistycznych strukturach, eksploruje nieodłączne spektralne właściwości dźwięku i ich zdolność do przekraczania czasu i przestrzeni, rzeczywistości i snu.

Data wydania: 1 września 2023 r.
Wydawca: B.A.A.D.M.


Maria W Horn – modular synthesizer, sound treatments, percussion, textures and vocals
Mats Erlandsson – zithers, synthesis, percussion, vocals, textures and tape treatments
Written by Maria W Horn & Mats Erlandsson in response to a commission by Art Cinema OFFoff
Mixed by Mats Erlandsson / Mastered by Johannes Ahlberg at Saintpid mastering
Album design by Mathieu Serruys & Joris Verdoodt
Thanks to Joris Verdoodt, Mathieu Serruys, Linus Hillborg and Christa Päffgen

Opracował: Artur Mieczkowski