Marek Pospieszalski kontynuuje projekt poświęcony polskiej szkole kompozytorskiej XX wieku, tym razem skupiając się na twórczości kobiet.
Począwszy od I Kwartetu smyczkowego Grażyny Bacewicz, po pierwsze kompozycje Agaty Zubel. Podobnie jak na świetnie przyjętym pierwszym albumie, tak i tutaj oktet nie korzysta z partytur, główny nacisk kładąc na kolektywną improwizację.
Oryginalne kompozycje są pretekstem do tworzenia impresji na bazie wielkich dzieł opowiadających o współczesności, o czym świadczy wykorzystanie środków ze świata sound designu, noise’u i muzyki elektronicznej. Tym razem formy utworów są zwięzłe, ale pełne nagłych zwrotów akcji, wielobarwne, a czasem radykalne jak twórczość polskich kompozytorek. Barbara Buczek, Elżbieta Sikora, Grażyna Pstrokońska-Nawratil czy Marta Ptaszyńska.
Tytuł nowej płyty został zaczerpnięty z „Piosenki na koniec świata”, kompozycji Agaty Zubel do słów Czesława Miłosza, i wydaje się, że dziś mocno wybrzmiewa.
Data wydania: 23 czerwca 2023 r.
Wydawca: Clean Feed
Marek Pospieszalski soprano, alto & tenor saxophone, clarinet & tape
Piotr Chęcki tenor & baritone saxophone
Tomasz Dąbrowski trumpet
Tomasz Sroczyński viola
Szymon Mika electric guitar & acoustic guitar
Grzegorz Tarwid piano
Max Mucha double bass
Qba Janicki drums & soundboard
All arrangements by Marek Pospieszalski | Recorded by Tomasz Kubiak at SACRUM PROFANUM Festival/Kraków September 2022 | Mixed & Mastered by Michał Kupicz
Produced by Marek Pospieszalski | Co-produced by Krzysztof Pietraszewski | Executive production by Pedro Costa for Trem Azul | Design by Travassos
Opracował: Artur Mieczkowski