FourColor – Lightscape

anxious-magazine-FourColor-Lightscape

FourColor to projekt Keiichi Sugimoto z Tokio, którego pierwszym wydawnictwem 12k był Air Curtain z 2004 roku. Sugimoto jest częścią 12k od 20 lat z projektem FourColor wraz ze swoim wspólnym projektem Minamo.

Gitara zawsze była głównym instrumentem Sugimoto i, wraz z syntezatorami, rdzeniem brzmienia FourColor. Zazwyczaj eksplorując granice cyfrowej manipulacji, dźwięk zawsze opierał się na transformacji gitary w coś zdecydowanie innego. Na Lightscape Sugimoto obrał inne podejście. Podczas gdy gitara jest nadal obecna, wraz z mnóstwem elektroniki, istnieje wiele akustycznych instrumentów, które zapewniają szeroki zakres i różnorodność, która odróżnia Lightscape od poprzednich dzieł FourColor.

Lightscape to złożony album, który nie pozostaje zbyt długo w jednym miejscu. Otwierający Bigram w jakiś sposób udaje się być delikatną ścianą dźwięku, równie intensywną, co zwiewną. RefractedSink Into Gray natychmiast wycofują się w cichy cień, gra Sugimoto na gitarze basowej wysuwa się na pierwszy plan, tylko po to, by ustąpić miejsca Blur” z niemal folkowym akustycznym graniem palcami, wspieranym przez krajobraz nieziemskich dźwięków. Trace demonstruje instrumentalną różnorodność albumu z oszałamiająco introspektywną paletą, podczas gdy Spur” odbija się echem od otwieracza, gdzie zniekształcenia zaglądają ponad bardziej niebiańską powłokę. Odcienie Minamo można usłyszeć w Hazy Blue, gdy gitara tańczy nad harmonium, a my udajemy się do mroczniejszego, zamykającego Dawn, który traktuje nas bardziej klasycznym podejściem FourColor do cyfrowej manipulacji.

Opracował: Artur Mieczkowski