COH meets Abul Mogard

COH meets Abul Mogard Anxious Magazine

Sławni wizjonerzy muzyki elektronicznej CoH & Abul Mogard tworzą supranaturalną alchemię dyskretnego materiału analogowego i cyfrowych energii w swoim niezwykłym debiucie dla Houndstooth Rec.

Wynikająca z przypadkowego spotkania na słoweńskim festiwalu w 2019 roku, współpraca CoH & Abul Mogard skupia się na oszałamiających nowych perspektywach na odpowiednich, zaciętych, pojedynczych i powszechnie uwielbianych artystów.

Ivan Pavlov’s CoH, głęboko szanowany za intensywnie ciekawe, oryginalne prace solowe, a także w SoiSong z Psychic TV/Coil’s Peterem Christophersenem, oddaje tutaj witalną, szarą fluorescencję z bujnie romantycznych pejzaży Buchla 200 i Serge Modular Guido Zen’a, namalowanych na taśmie pomiędzy sztokholmskim studiem EMS a domem, pod jego syntezatorowym pseudonimem Abul Mogard.

Dobrze przeczytaliście – jest to pierwsze wydawnictwo Abul Mogard, które zostało ujawnione jako dzieło włoskiego artysty Guido Zen; pioniera elektroniki z końca lat 90., znanego ze współpracy z Gamers In Exile i Goodiepal na przełomie tysiącleci, a ostatnio z kosmicznej jednostki Brain Machine, plus jej równoległego projektu klubowego Vactrol Park, oraz w trio z dynamem NWW Colinem Potterem i Alessio Natalizią (Not Waving). Jako taki ‘CoH Meets Abul Mogard’ zrzuca zasłonę fikcyjnego pozoru po dekadzie spekulacji, tylko po to, aby ujawnić muzykę Mogarda w jej najbardziej metafizycznej mocy, jej aluzyjny majestat spotęgowany i zreifikowany przez komputerowe czary CoH i alegorycznie zakodowany w ręcznie rysowanej osobliwości okładki albumu, licencjonowanej przez Nicka Blinko (właściciela Outer Himalayan Records i współzałożyciela legendarnych katalizatorów deathrocka, Rudimentary Peni).

Odkrywszy nową jasność i zgryzotę w melancholijnym analogowym syntezatorowym mroku Mogarda, penetrująca cyfrowa synteza Pavlova wirtualnie oświetla fakturę niedokończonych syntezatorowych szkiców z surowo wyczuwalną energią, która przewija się przez wszystkie jego prace od ‘In Spaces Between’ (1997), przez rozczłonkowanie Cosey Fanni Tutti z 2008 roku i surowe piękno SoiSong. ‘CoH Meets Mogard’ to egzemplifikacja programowej metody Pavlova w niesamowicie sugestywnym efekcie, klinicznie przeczesując minimalistyczne ziarno Mogarda w fale błyszczącej, spalonej niebem fosforescencji na ‘Untangling Forever’, podczas gdy w ‘Traverse Within’ zastosowano to samo ukradkowe podejście, Zastrzegając sobie jednak prawo do nieoczekiwanego zlania się w Moroderowski “synth-line” rozmach przypominający napędzający ciało puls i kołczan jego ‘I Feel Summer [Karaoke]’ na EPce ‘Return To Mechanics’ (Ge-stell, 2016).

To właśnie w drugiej połowie albumu Zen & Pavlov metamorfozują zakładane formy swojej muzyki, by osiągnąć największe rezultaty. ‘Far Distances Above’ widzi, jak elementarny materiał źródłowy Mogarda staje się mutacyjnie lepki i plazmowy, zachowując swoje właściwości w skali krajobrazu, ale poprzez swoje filigranowe warstwy obsesyjnych szczegółów, pojawia się również tak subtelnie, trzewiowo odurzający i sondujący, jak deszcz nasycony nano-plastikami. Podobnie ‘Find and Hold’ jest świadectwem syntezatorowych studiów Mogarda, przypadkowo ukrytych i niedawno odnalezionych na świeżo naprawionej szpuli Revoxa, teraz przetworzonych przez Pavlova na panoramiczne złoto, które lśni i uwodzi ucho do samego końca, a przy kolejnych odsłuchach ujawnia opalizującą głębię na każdym kroku.

Premiera 4 listopada 2022

Opracował: Artur Mieczkowski