Bégayer – Évohé B​​​è​​​gue

Bégayer Évohé B​​​è​​​gue Amxious magazine

„Evohé, pieśń bachantek, jest wieloraka i niebezpieczna, jej kult nie opiera się na żadnym katechizmie. Pieśń bachantek polega na ingerencji, nie zna początku ani końca i odmawia zajęcia wyznaczonej jej sceny. Evohé jest więc permanentną rygorystyczną agresją rytuału wobec rzeczywistości. Kult niebezpiecznego przedmiotu, czasu gryzącego ciało, odkupienia poprzez odurzenie”.

Francuska Chanson, Noise, echa muzyki z daleka i z przeszłości, zmodyfikowane tranzystory radiowe i inny stary sprzęt elektroniczny, francuska piosenka, noisemakers, wieści o starożytnej i odległej muzyce, ręcznie robione instrumenty, zmodyfikowane radia tranzystorowe i inne stare przedmioty elektroniczne, Bégayer poszukuje sposobu dla tych, którzy nie znają folkloru, dla potomstwa tej kultury braku, zrodzonego tak samo ze zmierzchu popularnego habitusu, jak i z wycia hałasów, z wiejskich placów, jak i z roju cyfrowych strumieni, dla bezprecedensowego rodzaju rapsodów-obcych.

Kultura niedoboru może być postrzegana jako okrutna radość, okazja do komunii między oszałamiającą interpretacją starożytnych atrybutów a współczesnymi próbami skonstruowania unikalnych wariacji i przesytów.

W ten sposób każdy zacinający się śpiew stara się być niespokojnym i radosnym obiektem, którego upór i okrutna prostota oferują się jako oczywiste obiekty pobudzenia, jako granice, które należy pokonać, jako studia, które spoglądają w naszą stronę.

Évohé bègue zmierza w kierunku otwartej, wysoce improwizowanej kompozycji, gdzieś pomiędzy wzorami Mortona Feldmana, nigeryjskimi zespołami orkiestrowymi Ogene, post-punkowymi postulatami nowojorskiego no-wave’u, śmiejącą się bezczelnością północnowłoskiej muzyki ludowej, rytualnym jodłowaniem mnichów z Jawy, współczesną poezją, muzyką improwizowaną…”.

Data wydania: 11 marca 2024
Wydawca: Via Parigi

Recorded in La Fonderie (Le Mans, Sarthe)/ France, August 2021, Poncillon (Moselle) / France August 2022, and Bourg-des-Comptes (Brittany), October 2022

Crossed mixing by Loup Uberto and Etienne Foyer, September to December 2022
Mastering by Etienne Foyer, September 2023
Cover photography and artisanal prints on baryta paper by Loup Uberto

Opracował: Artur Mieczkowski