
Od Lawrence’a English:
Nie jestem do końca pewien, kiedy po raz pierwszy usłyszałem muzykę Beatriz Ferreyry. Myślę, że było to na początku lub w połowie lat 2000, kiedy pracowałem z zespołem kuratorskim Liquid Architecture. Biorąc pod uwagę ówczesną tematykę festiwalu, GRM i muzyka konkretna były w centrum zainteresowania.
To wszystko sprawiło, że dopiero w tym dziesięcioleciu jej twórczość stała się dla mnie (i przypuszczam, że dla wielu innych osób) przedmiotem szczególnej uwagi. W 2017 roku miałem wielką przyjemność poznać Beatriz w Bradze, gdzie oboje występowaliśmy w ramach znakomitego festiwalu Semibreve. Później zaprosiłem ją na występ w Australii, a także mieliśmy przyjemność spędzić razem czas w Rio podczas festiwalu Novas Frequencies. Podczas tych spotkań zdałem sobie sprawę z niesamowitego skupienia, hojności i wizji, które Beatriz zachowała przez całe swoje muzyczne życie.
Beatriz Ferreyra jest jedną z niewielu kompozytorek, które były aktywne w drugiej połowie XX wieku aż do dziś. Jej twórczość, która wciąż jest przedmiotem aktywnych badań, jest jednocześnie złożona i niezwykle prosta. Często czerpiąc z pojedynczego obiektu zainteresowania, Ferreyra używa taśmy i innych form manipulacji radykalnie rekonfigurując wybrane przez siebie materiały dźwiękowe, wychodząc z nimi na zewnątrz.
UFO Forest + gromadzi prace zarówno z jej praktyki w muzyce opartej na taśmie, jak i prace komputerowe. Prezentowane tu utwory uosabiają jej umiejętności w tworzeniu dynamicznych, bogatych dzieł dźwiękowych, które są bez wysiłku w swoim poczuciu nieziemskości. Beatriz Ferreyra stworzyła swój własny dźwiękowy świat, a oto dowód na to.
Data wydania: 3 listopada 2023 r.
Wydawca: Room40
Opracował: Artur Mieczkowski