Beachers – The Problem

Anxious Magazine Beachers – The Problem

W 1948 roku Claude Shannon opublikował swoją teorię entropii przepływu informacji. W czasach, gdy system telekomunikacyjny był analogowy, ów inżynier z Bell Laboratories sformalizował matematycznie, że ilość przesyłanych informacji wpływa na jakość sygnału. To, co pozostało, to zagubione informacje, resztki wiadomości uwięzione w meandrach instalacji elektrycznych.

Słuchając The Problem ma się wrażenie, że trafiło się do gabinetu osobliwości zawierającego te zagubione transmisje. Beachers komponuje z tych różnych elementów, tworząc skupiska fal, które grawitują w niezdarnym rytmie walca. Nienastrojony fortepian szuka drogi przez krajobrazy dźwiękowe naszych współczesnych miast i żrący rezonans technologii, które je zamieszkują.

Ramy muzyczne są skonstruowane magnetycznie jako koncentracja zakłóceń, które zanikają w skwierczących echach. Na przykład dwie części The Rain is Dancing at Me można usłyszeć jako dwie strony tej samej monety. W pierwszej części artysta wykorzystuje nagrania terenowe kropel deszczu, które trzeszczą jak stare winyle, po czym następuje rytmiczny i elektroniczny odczyt opadów deszczu. Niczym rodzaj oczekiwanej poświaty, nagranie deszczu rozpada się, aż osiągnie ziarnistą teksturę hałasu.

Beachers to pseudonim Daryla Worthingtona. Jego muzyka była wydawana m.in. przez Czaska (rec), Shimmering Moods Records, Fractal Meat Cuts, Still Heat Recordings. Pracuje również w duecie z poetką Iris Colomb pod nazwą [something’s happening] i jest jednym z dwóch szefów Bezirk Tapes. Wreszcie, niestrudzenie prowadzi kronikę tętniącej życiem rozległej dziedziny muzyki eksperymentalnej. The Problem można postrzegać jako kontynuację jego albumu The Interview, wydanego przez czaszka (rec) w 2021 roku.

Data wydania: 29 września 2023 r.
Wydawca: wabi-sabi tapes

composed by Beachers
mastered by Adrien Lambert
artwork by Coline Llobet

Opracował: Artur Mieczkowski