Zainspirowany obserwacją zerwanego napięcia i nowych możliwości, jakie daje awaria laptopa podczas koncertu – nie wspominając o pustce pozostawionej po nagłym zakończeniu związku – najnowsze wydanie Pentu to kolaż muzycznych momentów przypominający cięcie scen. Złożone w And I Saw My Devil And I Saw My Deep Blue Sea, te piętnaście utworów kontynuuje aktywne odejście producenta z Londynu od dźwięków i struktur piosenek, które dominowały w jego wcześniejszym stylu pisania. Te różnorodne fragmenty nagle urywają się w ciszę, lub skręcają w nieprzewidywalne odnogi, skacząc od hiperaktywnych instrumentalnych utworów do pięknie zdekonstruowanych sampli z YouTube. Opisane przez Pentu jako „emocjonalnie intuicyjne do napisania”, jest to muzyka dla i przez współczesny, nieskończenie przewijający umysł – „nawigujący w świecie obok rozszczepionych, przerywających emocjonalnych hiperrealności mediów społecznościowych”.
Nagłe cisze, drony i przerwania są być może mniej zaskakujące niż gitarowe tekstury metalu i shoegaze wplecione w kilka kluczowych fragmentów przez Pentu. Rezultatem jest kolaż, który łapie nie tylko chaotyczne uczucia związane z końcem związku, ale także samego poruszania się po medialnych krajobrazach online. „Zdałem sobie sprawę, że mój telefon, notoryczny przerywacz nicości i ciszy, był zarówno przyczyną depresji (przeżywanie wspomnień, aplikacje randkowe), jak i ulgą od niej (tworzenie nowych przyjaźni, rozpraszacze, również aplikacje randkowe)”, mówi Pentu.
Skomponowany, nagrany i zmiksowany przez Pentu w 2022 roku
Zmasterowany przez Adama Badí Donovala
Grafika autorstwa Elizabeth Dimitroff
Układ i projekt taśmy autorstwa Ludwiga Wandingera
Słowa Tristan Bath
Zdjęcia: Zoltan Czakó
Data wydania: 15 czerwca 2024
Wydawca: mappa
Opracował: Artur Mieczkowski