Schatten Muse – premiera płyty – „Vergänglichkeit”

– 𝐏𝐨𝐥𝐬𝐤𝐚 𝐏𝐫𝐞𝐦𝐢𝐞𝐫𝐚 –

28 marca 2022 r. niemiecko-grecki Schatten Muse, wyda swój debiutancki album „Vergänglichkeit” w greckiej wytwórni The Circle Music. Ich muzyka to wyraźne dążenie w stronę elektronicznych wpływów undergroundowych brzmień lat 80. i 90.
𝕾𝖈𝖍𝖆𝖙𝖙𝖊𝖓 𝕸𝖚𝖘𝖊 tworzą: Shelmerdine i Sylvii Fürst.

Album „Vergänglichkeit” 𝕾𝖈𝖍𝖆𝖙𝖙𝖊𝖓 𝕸𝖚𝖘𝖊 tchnęł nowe życie w ruch Neue Deutsche Todeskunst (Nowa Niemiecka Sztuka Śmierci). Ze swoimi poetyckimi tekstami o szaleństwie, desperacji i izolacji, 𝕾𝖈𝖍𝖆𝖙𝖙𝖊𝖓 𝕸𝖚𝖘𝖊 łączy elementy dark wave, gotyku, neoklasyki i electro wave – całość przefiltrowana przez ich osobliwy pryzmat i poetycki nastrój. Do tego dodajcie udramatyzowaną i teatralną narrację i macie przed uszami obraz ich mrocznej twórczości.

Schatten Muse Anxious Magazine

„Vergänglichkeit” składa się z dziewięciu utworów. Siedem z nich, to autorskie kompozycje, a dwa pozostałe to covery.

Pierwszy z nich to interpretacja „Das Schwarze Wesen” Goethes Erben (mija 30 lat od premiery utworu). Warto zaznzaczyć, że Goethes Erben, wraz był jednym z prekursorów, który zapoczątkował ruch Neue Deutsche Todeskunst. Wersja Schatten Muse to nowy wyraz tego utoworu, pełen dramturgii i teatralizacji.

Drugi w kolejności cover, to spojrzenie na Sopor AeternusShadowsphere”, kultowego projektu z Niemiec.

Schatten Muse Anxious Magazine
fot. Sekte

Członkom zespołu 𝕾𝖈𝖍𝖆𝖙𝖙𝖊𝖓 𝕸𝖚𝖘𝖊 nie są obce wpływy sceny gotyckiej i mrocznej muzyki. Schatten (Shelmerdine) to także członek i założyciel Dark Awake, z którym wydał ponad 20 albumów i EP-ek. A Muse (Sylvia Fürst) przetłumaczyła tekst utworu „Gott Ist Tot” (Antichrist War Mix) autorstwa Impaled Nazarene na albumie „Ugra – Karma” wydanym w 1993 roku.

„Vergänglichkeit” został skomponowany, nagrany, zmiksowany i wyprodukowany przez Schatten w Fleurs Du Mal Studios w 2021 roku.

Teksty: Sylvia Fürst (Muse)
Muzyka: Shelmerdine (Schatten)
„Das Schwarze Wesen” – cover Goethesa Erbena
„Shadowsphere” – cover Sopor Aeternus
Zdjęcia zespołu: Sekte
Mastering CD: Schatten w Fleurs Du Mal Studios
Mastering winylowy: George’a Emmanuela w Pentagram Studios

Podziękowania: Sekte (za fotografię i wsparcie twórcze Schatten Muse), Andreas Ohle (za tytuł albumu), Pan Skull (za pracę na planie zdjęciowym) oraz Maria i reszta ekipy The Circle Music

𝕾𝖈𝖍𝖆𝖙𝖙𝖊𝖓 𝕸𝖚𝖘𝖊 :
„Muse” (wokale, teksty) – Sylvia Fürst (ex-Egotragik)
„Schatten” (muzyka) – Shelmerdine (Dark Awake).

„Vergänglichkeit” można już zamawiać w przedsprzedaży za pośrednictwem 𝕿𝖍𝖊 𝕮𝖎𝖗𝖈𝖑𝖊 𝕸𝖚𝖘𝖎𝖈:

→Jewel Case CD
A5 Digipack CD (Limited to 500 copies)
→LP (180 gr Black vinyl with printed inserts) (Limited to 250 copies)
LP (180 gr Deep Purple vinyl with printed inserts) (Limited to 250 copies)


𝕾𝖈𝖍𝖆𝖙𝖙𝖊𝖓 𝕸𝖚𝖘𝖊 online:

Facebook
Bandcamp
Instagram

𝕿𝖍𝖊 𝕮𝖎𝖗𝖈𝖑𝖊 𝕸𝖚𝖘𝖎𝖈 online:

Website
Facebook
Instagram


Neue Deutsche Todeskunst – termin ten pojawił się po raz pierwszy pod koniec 1991 roku w związku z magazynem Danse Macabre „MagazinOphon”, który pojawiał się na kasetach jako program muzyczny.
Sven Freude, dziennikarz magazynu muzycznego Zillo, użył tego terminu, aby opisać taśmę demo „Moritat” grupy Relatives Menschsein i sklasyfikować inne grupy muzyczne w tym stylu, takie jak Das Ich czy Erben Goethego. Jednak NDT kojarzyło się przede wszystkim z zespołami wytwórni Danse Macabre – choć większości artystów nie podobał się ten główny slogan, zapożyczony z Neue Deutsche Welle i Neue Slowenische Kunst.

Pod koniec lat 80. głównie muzycy z południowych Niemiec zaczęli łączyć na gruncie poetyckim szereg stylów muzycznych od neoklasycznego, gotyckiego rocka po electro wave z abstrakcyjnymi tekstami i prezentować je w rozbudowanym widowisku scenicznym. Wyraźne odniesienia w szczególności do czarnego romantyzmu, ekspresjonizmu i surrealizmu.

Od wczesnych lat 90. Nowa Niemiecka Sztuka Śmierci, w skrócie NDT, nawiązywała do niemieckojęzycznego nurtu muzycznego w środowisku gotyckim i mrocznej fali. Jednoczącym elementem ruchu było badanie tematów takich jak śmierć, przemijanie, ból świata, nihilizm, surrealizm, filozofia egzystencjalna, krytyka religii, przemoc, szaleństwo i izolacja.

Ważniejsze wydawnictwa związane z tym ruchem:

1991 · Das Ich · Die Propheten
1991 · Lacrimosa · Angst
1992 · Goethes Erben · Das Sterben ist ästhetisch bunt
1992 · Relatives Menschsein · Gefallene Engel
1992 · Mental Inquisition · Hilarious
1993 · Explizit Einsam – Prolog
1994 · Endraum · Morgenröte
1994 · Misantrophe · Der Tod zerfraß die Kindlichkeit
1994 · Christian Dörge · Lycia
1996 · Sanguis et Cinis · Schicksal
1996 · Other Day · Sodium Amnital
1996 · Illuminate · Verfall