Old Million Eye – Quartz Hive

Anxious Magazine Old Million Eye – Quartz Hive

Wspaniały trzeci album długogrający pod kierownictwem multiinstrumentalisty / mistrza manipulacji taśmą, Briana Lucasa. Po The Incandescent Switch z 2021 roku (FTR 606) i The Air’s Chrysalis Chime z 2022 roku (FTR 675), Quartz Hive to post-pandemiczny wir dźwięków chmur opartych na rodzaju muzyki, która sprawia, że wszystkie wewnętrzne ściany topią się jak wosk.

Lucas ma cudowny sposób na tworzenie skupisk tekstur, które krążą po pokoju, powoli gromadząc fragmenty pięknych dźwięków otoczenia, które przekształcają się z niejasnych sugestii w pełnowartościowe utwory bez trzymania się jakiejkolwiek logiki innej niż ich własna. Niektórzy z muzyków współpracujących na tej płycie to weterani Old Million Eye, tacy jak Steven R. Smith, Sheila Bosco i Kevin Van Yserloo. Pojawiło się także wiele nowych postaci, takich jak harfista Ceylan Hay (Bell Lungs) i saksofonista Zekarias Thompson (Agnes Martian), który dodaje wyraźnego smaku Canterbury do utworów, na których gra.

Podobnie jak inne obecne zespoły Lucasa, takie jak 43 Odes i Dire Wolves, Old Million Eye tworzy psychodeliczną muzykę, która szybuje w głowie z zaskakującą oryginalnością. Niewiele tutaj trzyma się stereotypowych formuł psychodelii, ale jej włókna wciąż są w stanie zaangażować wszystkie receptory snu z delikatną mocą i gracją.

Muzyka tak głęboka, jak każda głębina oceanu. Quarts Hive to dźwiękowy nośnik wyjątkowego piękna. Wspaniały materiał.

Brian Lucas: vocals, guitar, bass, keys, synth

Jem Fanvu: vocals, electric piano, guitar (4)
Bill Evans: steel guitar (2.6)
Steven R. Smith: harmonium, brush guitar, noise
Zekarias Thompson: saxophone
Stuart Chalmers: bells, dulcimer, swarmandal
Sheila Bosco: synthesizer, percussion (5.6)
Joe Imwalle: piano
Ceylan Hay: harp
Kevin Van Yserloo: violin
Benjamin Rogers: cello, Korg MS-20, back cover design
Kevin Corcoran: percussion (1-4)

Recorded at Jackson Palms, Oakland CA and various other wonderful cities and countries 2022/2023
Mastered by Sean McCann

Opracował: Artur Mieczkowski