Lamina – Bajo Tierra

Anxious magazine Lamina – Bajo Tierra

Lamina to pseudonim Clarice Calvo-Pinsolle, multidyscyplinarnej artystki mieszkającej w Belgii. Poprzez swoje działania artystyczne, czy to dźwiękowe, czy plastyczne, stara się ujawnić witalne impulsy i ewolucyjne zbieżności materiałów, których używa. Podążając śladami filozoficznych i naukowych prac Donny Haraway i Lynn Margulis, można powiedzieć, że Lamina komponuje z ideą sympoezji, dając upust interakcjom i ewolucjom między muzycznymi czynnikami.

W przypadku Bajo Tierra artystka zainspirowała się wyciszonym bulgotem bagien. Tak więc na początku każdego utworu słuchacz jest prowadzony do obserwacji pozornego, powierzchownego spokoju wielogłowego kompleksu dźwiękowego. W Serpente Lamina buduje szeroką taflę syntezatorów, a następnie zaludnia ten porowaty szkielet niezliczoną liczbą organizmów wykorzystujących trwającą transcendencję.

Jednak muzyka Laminy nie odsuwa na bok ludzkich ech. Daily Dream przywołuje perkusję wypełnioną delayem i pogłosem, aby nawoływać do użycia emancypacyjnych czarów. Kulminacją tej komunii życia jest Feather. Ta współpraca z Mélodie Blaison łączy eteryczne frazowanie fletów i mrowienie elektroniki.

W tym sensie Bajo Tierra przypomina koncepcję powinowactwa z obcymi opracowaną przez Baptiste’a Morizota w jego książce “Manières d’être vivant”. Elementy, które składają się na muzykę Laminy, wydają się znajome, czasem nawet intymne, a na końcu wydają się należeć do równoległego wymiaru. Każda tekstura staje się enigmą, czymś, co nawet jeśli jest nieprzetłumaczalne, fascynuje nas.

Data wydania: 8 grudnia 2023
Wydawca: wabi-sabi tapes

composed by Lamina
mastered by Adrien Lambert
artwork by Mona Chancogne
printed at toner toner, screen printing workshop at Grrrnd Zero, Vaulx-en-Velin

Opracował: Artur Mieczkowski