Abronia – The High Desert Sessions

Abronia The High Desert Sessions Anxious Magazine

Od Byrona Coleya:

Po nagraniu trzech albumów studyjnych (z których dwa – The Whole of Each Eye FTR498 z 2019 roku i Map of Dawn FTR669 z 2022 roku – mieliśmy zaszczyt współwydać z Cardinal Fuzz), ten niesamowity sekstet z Portland OR postanowił spróbować czegoś innego. Eksperymentu. Spakowali furgonetkę pełną sprzętu i udali się do wiejskiego domu w środkowym Oregonie z 8. ścieżkowym rejestratorem. Oprócz standardowego zestawu siekier, przywieźli również różne „małe instrumenty”, a także akustyczne smyczki i perkusjonalia różnych rodzajów, a następnie spędzili trzy pełne dni na jammowaniu od bardzo wczesnych do bardzo późnych godzin.

Było dużo improwizacji, zamiany instrumentów i muzycznych wygłupów zupełnie innych od ich standardowego podejścia. Zaowocowało to tuzinem taśm wypełnionych różnego rodzaju pomysłami i dźwiękami, a zespół zaczął się nimi bawić, gdy tylko wrócili do domu. Rezultatem jest The High Desert Sessions.

Muzyka jest zaaranżowana w dwie długie suity, które wędrują po bardzo dziwnych stylistycznych punktach, od zakurzonych segmentów gitary slide po głośne ryki rockowej akcji, dysonansowe wybuchy jazzoidalnego skoku i senne smugi mieniącego się słońcem avant-popu. Jest też kilka akcentów masywnego dualizmu perkusyjno-gitarowego, z którego znana jest Abronia. Ale większość tej taśmy eksploruje wcześniej nieodwiedzane dźwiękowe regiony.

Pierwsza strona The High Desert Sessions oferuje stosunkowo niespieszny flow, druga ma bardziej dziwaczną sekcję, ale wszystko jest fajne jak diabli. A słuchana jako całość może zwiastować nowe punkty zainteresowania, które Abronia może odwiedzić w przyszłości. Albo i nie. Ponieważ taka jest natura eksperymentowania. Ale bardzo dobrze jest mieć ten dźwiękowy wgląd w ich trwający proces. Zwłaszcza, że wszystko brzmi świetnie.

Nagrany na kasetę 8. śladową w Central Oregon przez Abronia. Zmiksowany i zmasterowany w Torch Toucher przez Erica Crespo.

Data wydania: 30 czerwca 2023 r.

Opracował: Artur Mieczkowski