
Comicide 24 – Chronic Transfusion
Za sprawą niniejszej publikacji COMICIDE został przywrócony do życia po niemal trzech dekadach milczenia. Ten powołany, na początku lat osiemdziesiątych, przez Stephena Ah Burroughsa (TUNNELS OF AH, FRAG) i Erica Jurenovskisa zespół wkrótce, po rozszerzeniu składu, przekształcił się w HEAD OF DAVID, jedną z bardziej wpływowych grup muzycznych, łączących punkową energię z industrialnym zgrzytem. Dzisiaj często uważa się ich za protoplastę GODFLESH, bo to właśnie gra J.K. Broadricka w ich składzie, dala mu impuls do działalności pod tą nazwą. W swoim krótkim żywocie COMICIDE zdążyli zagrać kilka koncertów m.in. u boku CON-DOM. Dwa z nich zarejestrowano i po latach opublikowano na kasecie zatytułowanej Moral Improvement (Live 1984CE).
Jednak dopiero Chronic Transfusion to de facto pełnoprawny debiutancki album projektu. Znalazło się na nim sześć numerów o industrialnym szlifie, zbudowanych z elektronicznych preparacji, sonorycznych manipulacji, wyłonionych na drodze eksperymentu. Dzięki temu otrzymaliśmy album o dużym ładunku emocjonalnym, o dużej amplitudzie natężenia, od nieco jaśniejszych fragmentów, wybrzmiewających w ambientowych melodiach, poprzez narastające i pulsujące, niczym elektryczne impulsy drony, po intensywne, masywne fragmenty, stanowiące kontrapunkt i nadające właściwy rytm i narrację, wyznaczając jednocześnie ramy, w jakich zamyka się publikacja jako przemyślany, spójny i pełny album projektu. Ten trwający blisko 52 minuty krążek, zdaje wpisywać w konwencję, w jakiej realizowano wiele produkcji industrialnych klasyków, działających na Wyspach w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX w., wybrzmiewając przy tym z nieco lo-fiowym vibem, rozbijającym się pogłosem, szumem i zgrzytem, by w pełni osiągnąć zamierzony cel podczas procesu rejestracji. Album dostępny na CD i w wersji cyfrowej.
Data wydania: 10 maja 2025
Vidna Obmana – Twilight Of Perception Redux Volume Two 1995-2002
To już druga odsłona w serii kompilacji, zawierające rzadkie nagrania, często niepublikowane wcześniej lub rozproszone na różnego rodzaju składankach, małych formatach, które dzisiaj praktycznie są nie do zdobycia. Niniejsza część systematyzuje nagrania z lat 1995-2002, które zostały tutaj zebrane, uporządkowane, ponownie zremasterowane i opatrzone właściwym komentarzem Dirka Serriesa. Zgodnie z przyjętym przez nas kluczem, druga część również zawiera trzy płyty CD wypełnione muzyką, stanowiąc jednocześnie rzetelne kompendium oraz uzupełnienie obszernej dyskografii VIDNA OBMANA.
Edycja w ośmiopanelowym digipacku, opatrzonym szatą graficzną, zaprojektowaną przy wykorzystaniu zdjęć Martiny Verhoeven.
Data wydania: 12 maja 2025
Brandkommando – Enslavement
Stojący za projektem Karol Wachowski nie traci na sile wyrazu, odsłania kolejne manifesty, stawia trudne pytania. Prowokuje słuchaczy do redefiniowania starych przekazów, do odrzucania utartych przekonań, a przy tym bezlitośnie krytykuje wszelkie systemy ograniczające wolność osobistą. Dotyczy to zarówno zagadnień ze świata polityki, szczególnie tego zdominowanego przez totalitarną władzę, jak i przez przywódców duchowych różnych wyznań na całym świecie. Enslavement to właściwie ponura wizja zniewolenia ludzkiego umysłu, poddawanego ciągłej indoktrynacji, przy wykorzystaniu wszelkich możliwych technik manipulacji i demotywacji. Takie ujęcie tematu stawia znak równości pomiędzy statusem organizacji religijnych a najbardziej okrutnymi reżimami politycznymi.
Jednak nie o samą treść tutaj chodzi, bo poza warstwą znaczeniową Karol dużą wagę przykłada do samych kompozycji, nagrywając kolejne materiały z równą dbałością o brzmienie, detal, a jednocześnie zachowując przy tym wystarczająco dużo przestrzeni dla realizacji coraz ciekawszych pomysłów, wpuszczając do niej nieco więcej światła jako kontrapunkt do bardziej radykalnych fragmentów. Tutaj nic nie dzieje się z przypadku. Sami przekonajcie się o tym, wsłuchując się w poszczególne numery z najnowszego krążka Brandkommando.
Data wydania: 12 maja 2025