Ten album jest w całości oparty na dźwiękach generowanych przez gitarę. Od jakiegoś czasu interesowałem się gitarą jako źródłem dźwięku i eksplorowałem ją w poprzednich wydawnictwach, w tym Guitar Studies I-III. W tym utworze eksperymentowałem z różnymi metodami i materiałami, w szczególności ze wzmacniaczem lampowym Magnatone z lat 60. i różnymi membranami głośników pokrytymi kurzem, ziemią lub małymi kamieniami. Tarcie tych materiałów o wibrujące membrany głośników powodowało niewielkie zniekształcenia i nieregularności w dźwiękach, wraz z ciepłymi lampowymi tonami zabytkowego wzmacniacza.
Mając te nagrania jako punkt wyjścia, odtworzyłem te dźwięki w różnych przestrzeniach i miejscach, nagrywając je ponownie, aby uchwycić i zintegrować naturalny pogłos. W ostatnim iteracyjnym kroku użyłem wielopasmowego korektora, aby dokonać delikatnych i spowolnionych manipulacji na żywo w mikrostrukturach dźwięków w całej kompozycji i również je nagrałem.
Takie podejście miało na celu stworzenie pejzaży dźwiękowych, które pomimo raczej statycznego charakteru, wykazują wiele żywotności i delikatnych transformacji w swoich teksturach. To właśnie poczucie rozległej przestrzeni, rzadki krajobraz i jego pozorna pustka, czy psychodeliczna atmosfera, która zaczyna się manifestować w upale, zmierzchu lub rozmyciu, kojarzą mi się z kompozycją.
Data wydania: 6 września 2024
Wydawca: Room40
Opracował: Artur Mieczkowski