Syntetyczne światy wzniesione przez eksperymenty z topologią mogą być przestrzenią wyzwolenia i wabikiem. Najpierw ustala się zasady świata, potem buduje architekturę, a na końcu umieszcza tłum, który go zamieszkuje i testuje środowisko. Są one ograniczone ścianami szerszymi niż wyższymi i połączone drzwiami prowadzącymi z powrotem do środka, a nie na zewnątrz. Te paradoksy to tylko dwa przykłady z wielu pułapek zastawionych przez Wiktora Timofiejewa. Tworzą one strukturę jego sztuki wizualnej i kompozycji dźwiękowych.
Wykorzystuje przestrzeń do myślenia o muzyce. Buduje graficzne partytury 3D, jako inny rodzaj syntetycznej przestrzeni, która ma swoje zasady i strukturę. Dźwięki zamieszkują je jak mieszkańcy. Swoje nagrania traktuje jak wystawy, co również sugeruje, że jest to ruch od środowiska do środowiska – podróż. Być może spacer po różnych wagonach pociągu.
Drugorzędne przekonania to wyrażenie, które sugeruje, że ten zestaw składa się z nagrań outtakes – różnych utworów wykonanych w różnych momentach i stylistyce. To szalona podróż, która zaczyna się od mrocznych akordów bliskich Art Zoyd lub dungeon synth. Aby osiągnąć szczyt w Skumjas – łotewskim od smutku – gdzie nostalgiczny jęk gitary wyłania się z rozłożonej, obracającej się masy dźwięków. Каламбур to po rosyjsku Pun, ale zniekształcony wokal uniemożliwia słuchaczowi poznanie jego logiki. Po krótkiej wycieczce do innego lochu, wagon ponownie wyłania się na ciemną i zużytą powierzchnię.
Data wydania: 7 czerwca 2024
Wydawca: Alicja
Wszystkie utwory napisane i wykonane przez Viktora Timofeeva w latach 2017-2022.
Mastering: Igor Kłaczyński
Grafika na okładce: Viktor Timofeev & Mitchell Kehe
Layout: Tomasz Kowalski
Daniel Muzyczuk