Utwory na flet bez akompaniamentu Timothy’ego Archambaulta na niniejszy album zostały zainspirowane rdzenną brontomancją.
Każdy utwór podkreśla inną rozszerzoną technikę fletu metaforycznie związaną z rodzajami dźwięków grzmotów: klaśnięciami, pikami, rolkami, dudnieniami, inwersjami i CG (chmura-ziemia).
Rdzenny flet użyty w tym nagraniu jest wykonany z cedru odpowiadającego tradycyjnemu drewnu używanemu przez Kichesipirini i inne plemiona żyjące wzdłuż rzek Ottawa i Świętego Wawrzyńca. Dla Algonkinów flet (Pibigwan) jest twórcą wiatru lub esencją wiatru. W przeciwieństwie do innych plemion, których większość używała fletu jako instrumentu zalotnego, Algonkinowie generalnie wykorzystywali flet do bardziej kontemplacyjnego, pojedynczego użycia, aby naśladować dźwięki natury lub jako urządzenie sygnalizacyjne w czasach konfliktu. Kiedy potrzebne były pieśni miłosne, miały one zwykle bardziej żałosny charakter wyrażający smutek, samotność lub dotyczący odejścia kochanka.
Timothy Archambault jest rdzennym flecistą, kompozytorem i architektem. Jego repertuar obejmuje tradycyjne kanadyjskie pieśni fletowe Algonquin (nagrane dla Smithsonian National Museum of the American Indian Archives w 2007 r.), rdzenną muzykę fletową z początku XX wieku oraz współczesną muzykę rdzennych kompozytorów. Dokonał wielu nagrań i otrzymał zlecenia od Metropolitan Museum of Art, Agnes Etherington Art Centre, National Gallery of Art East Building i Winterville Mounds Association. Jest senatorem dziedzicznym Kichesipirini Algonquin First Nation, członkiem Métis Nation of Quebec, First Nations Composer Initiative i współzałożycielem thecreativedestruction.
Data wydania: 6 września 2024
Wydawca: Ideologic Organ