
Zgodnie z tradycją, nowy rok przynosi kolejną ofertę portugalskiego pianisty i kompozytora Tiago Sousy.
Czwarty tom serii Organic Music Tapes zamyka cykl, który znacząco zmienił muzykę Tiago Sousy. Kompozycje w stanie płynnym, tworzące mgławice dźwięków o niejasnych konturach na fortepian, organy i pętle taśmowe, oparte na technikach zapoczątkowanych przez amerykański minimalizm, w szczególności przez kompozytorów takich jak Steve Reich, Terry Riley i Charlemagne Palestine.
Podczas gdy w całej tej serii organy elektryczne odgrywały bardziej znaczącą rolę w kontraście z wcześniej nagranymi pętlami, jest to moment, w którym technika ta została rozszerzona na kompozycje fortepianowe. Pojawiają się nowe możliwości powtarzania i wariacji małych motywów w celu wywołania subtelnych percepcji i efektów psychoakustycznych. To ostateczne wydanie reprezentuje dojrzewanie intencji portugalskiego kompozytora związanych z ideą muzyki organicznej. Również w muzyce świat organiczny różni się od tego zbudowanego na zasadach składni i gramatyki. Zamiast tego odnosi się do rodzaju współzależnych relacji i cierpliwych, powtarzalnych procesów, które są jednocześnie spontaniczne i nieprzewidywalne, które kształtują rzeki i góry, słoje drewna, włókna mięśniowe lub ślady na jadeitowym kamieniu.
Wejdź więc do czwartego tomu i daj się zamknąć w nowym teatrze wiecznej muzyki artysty, który wciąż popycha swój własny styl do wzlotów.
Tiago Sousa, kompozycja, fortepian, klawinet, organy elektryczne, nagrane pętle.
Zmiksowane przez: Tiago Sousa
Nagranie i mastering: André Fernandes
Technik fortepianu: Paulo Pimentel
Projekt okładki: Gonçalo F. Cardoso
Zdjęcie: Eberhard Grossgasteiger
Data wydania: 16 stycznia 2025
Wydawca: Sucata Tapes
Opracował: Marek “Lokis” Nawrot