
Mechaniczna brama, grzechoczący kołowrót, otwierała się na park, ogrodzony symbolicznymi bramami o wysokości niespełna metra, wyłożonymi żywopłotami. Wewnątrz parku dźwięki przeszły dziwną metamorfozę: wydawały się stłumione, jakby niezdolne do przeniknięcia, jakby odpychane przez bramy, drzewa i gaje.
Na zewnątrz fajerwerki odbijały się między budynkami. Krótki czas trwania pogłosu nadał dźwiękowi drżenie, które zderealizowało go – krótką, zacinającą się wibrację, która odizolowała go i nadała mu zimny blask.
Zgiełk parady wykazywał te same zmiany – pojawiały się urywki głosów, sylaby, słowa. Horyzont dźwięku zafalował, zazgrzytał i uległ tarciu, które wiatr ukształtował w postrzępione, rozdarte szarpnięcia.
– Olivier Prieur
Data wydania: 18 lutego 2025
Wydawca: I Shall Sing Until My Land Is Free
Opracował: Artur Mieczkowski