Düsseldorf – Bunker Musick
Koncept Bunker Musick dojrzewał od dłuższego czasu w głowie Toma Axera z DÜSSELDORF, który do jego realizacji zaprosił Leandera Roenicka z ELEKTROKRAFT. W ten sposób zawiązała się polsko-niemiecka kooperacja, w ramach której artyści stworzyli całkiem intrygujący album, zainspirowany tematyką wojenną. Przy czym nie jest ani apoteozą bohaterskiej walki, ani hołdem dla poległych ofiar konfliktów, lecz stanowi ona jedynie tło do poruszenia zupełnie innych zagadnień. W tym przypadku tytułowy Bunkier symbolizuje pułapkę, z której nie ma odwrotu po to, by najlepiej uchwycić moment, w jakim zaczynają targać emocje i myśli osoby, zdającej sobie doskonale sprawę z własnego położenia. Całość rozgrywa się w umyśle uwięzionego, bliżej nieokreślonego, żołnierza zamkniętego w twierdzy. To właśnie jego lęk, euforia, sceny z życia przemykające w ułamku sekundy, chwile tlącej się nadziei, przeplatające się ze złością i poczuciem bezradności wypełniają treścią kolejne wersy, wyśpiewywane przez wokalistę w jego ojczystym języku. By nadać uniwersalnego charakteru, tytuły poszczególnych utworów odnoszą się do różnych fortyfikacji, znajdujących się nieraz po drugiej stronie konfliktu. Całości dodaje smaku charakter industrialnej muzyki, naturalnie kreślącej tło dla tego osobliwego studium psychologicznego; osadzonej gdzieś na przecięciu electro / EBM, nurtów, z których wyrastają obaj muzycy. Bez względu na to, czy Bunker Musick to gorzki sąd nad sensownością wojny w odniesieniu do przeszłości, czy może głęboka refleksja w obliczu trwającego konfliktu w środku Europy, warto sprawdzić ten album ciekawy zarówno pod względem treści, jak przede wszystkim interesujący muzycznie, w szczególności dla tych, którzy cenią sobie dotychczasową twórczość zarówno DUSSELDORF jak i ELEKTROKRAFT.
CD wydane w sześciopanelowym ekopacku.
Escape From Warsaw – Transit The Specter Of War
Trzy lata po opublikowaniu Korozji warszawski projekt ESCAPE FROM WARSAW powraca z nowym materiałem Transit The Specter Of War. Na nowym krążku znalazło się w 11 elektronicznych kawałków, z jednej strony konsekwentnie realizowanych w duchu lo-fi electronics, jednak ukazujących twórczość Karola Su/ki w nieco innej, odświeżonej formule.
Dalej odnaleźć można w jego twórczości echa electro, acid i dub, jednak w warstwie brzmieniowej wyraźniej słyszalne są surowe, wręcz metaliczne brzmienia, industrialne pogłosy, czy fieldrecordingowy groove, towarzyszący niemalże do ostatniej nuty. To właśnie za sprawą brzmienia, niekiedy przywołującego skojarzenie z muzyką psytrancową, wpuszczonego w struktury numerów, pisanych w konwencji dub / electro, udało się muzykowi ESCAPE FROM WARSAW wypracować spójną i odświeżoną formułę, dzięki której umiejętnie wychodzi poza schemat, przy jednoczesnym zachowaniu istoty jego twórczości zaangażowanej. Pozycja obowiązkowa nie tylko starych słuchaczy, ale również dla osób, poszukujących ciekawej, rytmicznej muzyki elektronicznej.
Wydanie na CD w czteropanelowym digipacku.
Vidna Obmana – Twilight Of Perception Redux Volume One 1990-1998
Po już dosyć pokaźnej serii wznowień klasycznych albumów, przyszedł czas na kolejną, prawdziwą gratkę dla fanów projektu VIDNA OBMANA. Kompilacja Twilight Of Perception Redux Volume One 1990-1998 otwiera zbiór rzadkich nagrań, często niepublikowanych wcześniej lub rozproszonych na różnego rodzaju składankach, małych formatach, które dzisiaj praktycznie są nie do zdobycia. Teraz zostały zebrane w jednym miejscu, uporządkowane, ponownie zremasterowane i opatrzone właściwym komentarzem Dirka Serriesa. Ten zbiór, zaplanowany przynajmniej na cztery odsłony trzypłytowych kompilacji, stanowi jednocześnie rzetelne kompendium oraz uzupełnienie obszernej dyskografii VIDNA OBMANA.
Niniejsza edycja wydana w ośmiopanelowym digipacku, opatrzonym szatą graficzną, zaprojektowaną przy wykorzystaniu zdjęcia Martiny Veerhoeven.