Philip Jeck – rpm

Anxious magazine Philip Jeck – rpm

W przypadku rpm chcieliśmy połączyć niektóre punkty z życia Philipa i zaangażować wielu współpracowników, zarówno wczesnych, jak i późniejszych. Fennesz był przyjacielem i pokrewną duszą w tej samej wytwórni. Claire M Singer stworzyła nową chemię i współpracę i chociaż ich plany muszą teraz przybrać inną formę. Mary znalazła kilka szkiców, które Philip stworzył przy użyciu nagrań organowych Claire, do ich dalszego opracowania. Faith Coloccia i Philip wydali już Stardust w Touch w 2021 roku. Ich wspólny występ na żywo w 2220 arts + archives w Los Angeles w marcu 2022 roku z okazji 40. lecia Touch musiał zostać odłożony na półkę. We wrześniu tego samego roku Iklectik był gospodarzem niezapomnianego wieczoru poświęconego pamięci, podczas którego na żywo wystąpili Chris Watson, Liverpool Improvisation Collective, Claire M Singer i inni – przede wszystkim oddana publiczność, która wiedziała i czuła, że to przyszłe wydarzenie, a nie koniec historii.

Oxmardyke, projekt z Chrisem Watsonem, będący w trakcie realizacji w chwili śmierci Philipa, ujrzał światło dzienne jako Touch Tone 83 na początku 2023 roku – pracując nad nagraniami przesłanymi przez Chrisa, Philip z laptopem na szpitalnym łóżku, prawie do końca.

Byli też inni artyści, którzy chcieli aktywnie przyczynić się do dalszego rozwoju projektu, czy to poprzez występy, czy wkład w ten album: Jana Winderen wysłała już Philipowi swoje nagrania wielorybów polarnych, a utwór, który słyszymy, został ukończony w marcu 2022 roku.

Cris Cheek był w Slant z Philipem i Sianed Jones, która również niestety opuściła nas w tym samym roku – ich wspólna praca poprzedza pracę Philipa z Touch. We wczesnych latach komponowania i grania Philip wiele zawdzięczał współpracy z tancerzami, twórcami teatralnymi i filmowymi – w szczególności 10. letniej współpracy i występom z Laurie Booth, Yip Yip Mix i 20th Century, które odbywały szerokie trasy koncertowe w latach 80. i na początku 90. Wczesne dzieło audiowizualne, Vinyl Requiem (1993), zostało stworzone wraz z artystą wizualnym Lolem Sargentem, przy użyciu 180 odtwarzaczy płyt, dziewięciu projektorów slajdów i dwóch projektorów 16 mm, tworząc występ na żywo na ogromną skalę. Vinyl Requiem nie było dokładnie o końcu winylu, ale o świcie czegoś innego w odniesieniu do nagrywania dźwięku i muzyki.

Data wydania: 15 listopada 2024
Wydawca: Touch

Opracował: Artur Mieczkowski