Debiutancki album NET GALA to pokręcona sieć różnorodnych muzycznych odniesień i zagadkowych dwuznaczności, albo noise’owy album skierowany wprost na parkiet, albo klub z przyszłości, który został zamulony i przesłonięty niezrozumiałymi zniekształceniami – a może to jedno i drugie. Tytuł był w głowie południowokoreańskiego producenta od 2020 roku, z przymrużeniem oka nawiązując nie tylko do koreańsko-angielskiej (konglish) wymowy Galápagos i queerowej tożsamości NET GALA, ale także do „syndromu Galápagos”, terminu opisującego odizolowane, zlokalizowane wydarzenia w globalnych firmach. W rękach NET GALA jest to trafna metafora zarówno ich idiosynkratycznego, hybrydowego brzmienia, jak i podobnie charakterystycznego rozbioru queerowości z dala od duszących struktur globalnej północy. W 11 szalonych, ekscentrycznych utworach rekonfigurują luźne znaczenia gatunków i queerowe odniesienia kulturowe, zastanawiając się, co te motywy mogą oznaczać w nowych ramach. W Korei Południowej istnieje niewiele zakorzenionych definicji, co daje NET GALA stosunkowo puste płótno do namalowania enigmatycznego dźwiękowego krajobrazu, który dostarcza więcej pytań niż odpowiedzi.
Galapaggot rozwija brzmienie, które NET GALA doskonaliła przez ostatnie kilka lat. Zęby szlifowali jako członkowie lokalnego kolektywu LGBTQ Shade Seoul, regularnie grając w osławionym lokalu Cakeshop, a po wydaniu swojej olśniewającej pierwszej EP-ki [re:FLEX*ion] w NBDKNW w 2019 roku, spędzili czas na badaniu Shinpageuk, melodramatycznego stylu teatralnego z początku XX wieku, aby zwiększyć dramaturgię wydanego w 2021 roku przez SVBKVLT 신파 SHINPA. Tym razem przyjmują jeszcze szerszą perspektywę, badając, jak daleko są w stanie popchnąć muzykę taneczną, zanim rozpadnie się na kawałki. Sample są wciskane w niestosowne miejsca, a werble i haty – główne symbole wielu podgatunków klubowych – zostały wyeliminowane lub zastąpione alternatywnymi dźwiękami. Rezultatem jest album, który pulsuje znajomą energią, ale brzmi zupełnie niekonwencjonalnie. Ukłony w stronę footworku, ballroomu, grindcore’u i hard trance’u są przesłonięte poszarpanymi kontorsjami dźwiękowymi i hiperaktywnymi dziwactwami rytmicznymi, zgranymi i złożonymi w olśniewające nowe kształty.
Data wydania: 18 października 2024
Wydawca: Hakuna Kulala
Napisany, wyprodukowany i zmiksowany: NET GALA (Z wyjątkiem utworu 5 zmiksowanego przez Kim Kate, utworu 8 napisanego przez NET GALA i Supermotel K, utworu 10 napisanego, wyprodukowanego i zmiksowanego przez NET GALA i Rắn Cạp Đuôi)
Mastering: Declared Sound
Grafika: Sinae Yoo (MEEK)
Zdjęcia: Injun Park
Opracował: Artur Mieczkowski