Scribbly Gums to zbiór wspomnień. Używam konkretnych reminiscencji jako twórczej iskry w moich eksploracjach czasu i miejsca oraz związanych z nimi reakcji sensorycznych i wspomnień. Scribbly Gums obejmuje różne wspomnienia z dzieciństwa na zewnętrznych przedmieściach Meanjin/Brisbane i kilka nowszych wspomnień w Naarm/Melbourne, a także Kingaroy/Wakka Wakka country. Te różne wspomnienia są połączone w ramach większej sieci memoryscapes, autobiograficznej mapy dźwiękowej. Dla mnie pejzaże wspomnień są rodzajem mapy, która istnieje zarówno przestrzennie, jak i czasowo. Mapa, która nie tylko zawiera początkowy moment lub wspomnienie w czasie i miejscu, ale także czasy, w których odwiedzam te miejsca zarówno w pamięci, jak i w rzeczywistości. Te pejzaże pamięci pozostawiają ślady, które generują nowe wspomnienia i odtwarzają istniejące obrazy, tworząc wzór podobny do gryzmołów.
Proces tworzenia tych utworów ma dwie główne warstwy. Konkretne wspomnienia napędzają tworzenie surowych materiałów muzycznych poprzez eksploracje fletu lub, w przypadku interludiów, poprzez nagrania terenowe. Następnie są one manipulowane, porządkowane i modyfikowane, głównie poprzez rodzaj kolażu. Proces ten, zarówno w przypadku nagrań performatywnych, jak i samplowanych, odzwierciedla amorficzną naturę pamięci, w której wspomnienia są przekształcane, rekontekstualizowane i ponownie zapamiętywane, aby pasowały do teraźniejszości. Czuję, że dźwięk jest wyjątkową formą sztuki, która pozwala uchwycić płynną, czasową i efemeryczną naturę pamięci.
Gram na jednoklawiszowym flecie barokowym, ponieważ uważam go za bardziej dopracowany i namacalny niż jego współczesny odpowiednik i oferujący bogaty wachlarz możliwości w zakresie wysokości i artykulacji.
Data wydania: 6 grudnia 2024
Wydawca: NUNC.
Opracował: Artur Mieczkowski