Memotone – Pruning

Anxious magazine Memotone – Pruning

Na swoim debiucie dla Discrepant, memotone (znany również jako Will Yates z Bristolu) zebrał kilka niepublikowanych nagrań pod bardzo trafnym tytułem – Pruning. Album ten ukazał się po serii wydań dla cenionych wytwórni, takich jak Black Acre, The Trilogy Tapes czy Soda Gong.

Tytuł Pruning („przycinanie”) nawiązuje do procesu selektywnego usuwania, co doskonale oddaje charakter albumu. Nie jest to przypadkowa zbieranina niedokończonych pomysłów czy zapomnianych utworów, lecz spójna całość, która łączy różne style i okresy twórcze.

Riders przenosi nas w świat syntezatorowego fletu, który przywodzi na myśl wczesne nagrania Warp oraz album City: Works of Fiction Johna Hassella. Ten sam klimat powraca w bardziej zakłóconej formie w utworze Wisdom [MOTHER]. Z kolei Not What I Thought łączy przekrzywione dźwięki tropikalnej gitary z lo-fi perkusją i dysonansowymi akordami syntezatora.

Pruning to manifest artystycznej wizji memotone, w której łączy on wpływy Fourth World, ECM, Exotica i sci-fi. Utwór Moss Zone wprowadza nas w klimat ciepłych, ale nieco niepokojących dźwięków syntezatora, które płynnie przechodzą w cyber-jungle’ową atmosferę Weird Figures. Tutaj delikatne, migoczące perkusje i dźwięki przypominające las deszczowy stopniowo nabierają intensywności.

Jim Starling and The Inverse Church to hołd dla jazz-fusion w styluAutoditacker zespołu Mouse on Mars, co nie dziwi, biorąc pod uwagę współpracę memotone z wytwórnią Smalltown Supersound. Beach Scene to idealny utwór na zachód słońca, a Come In [Don’t Mind the Ghost] przywołuje klimat letnich nocy i dźwięki przypominające Stereolab.

Pruning to album, który kusi swoją różnorodnością i głębią. To zaproszenie do świata, w którym każdy dźwięk ma swoje miejsce, a całość tworzy spójną, hipnotyzującą podróż.

Data wydania: 14 marca 2025
Wydawca: Discrepant

Opracował: Artur Mieczkowski