Martyyna – Written In The Scars

Anxious magazine Martyyna – Written In The Scars

Debiutancki album Martyny Written In The Scars to ironiczna gra ze stereotypem, że nasze przeznaczenie zapisane jest w gwiazdach. Bardziej prawdopodobne jest, że na historie naszego życia wpływają blizny, które nosimy w sobie i nasze pogodzenie się z nimi. Martyna szuka takiej pewności na singlu This Time, gdzie rozbrzmiewający gong zegara przeplata się z jej zamglonym wokalem zanurzonym w samplowanych kroplach wody, nawoływaniach sów czy śpiewie ptaków. Czasami wyłania się tylko po to, by powtórzyć pełne nadziei życzenie: „Tym razem… nie każ mi płakać”. Teledysk do utworu, nakręcony na opustoszałej i spalonej ziemi Wysp Kanaryjskich, służy jako inspiracja dla projektu wizualnego albumu i przyszłego zestawu AV z Igorem Lorokiem zaprezentowanego na Lunchmeat Festival we wrześniu 2023 roku.

Okładka albumu postrzega ciało jako podobny krajobraz, rejestrując ślady i siniaki przeszłych wydarzeń i pochłaniając je w sobie. Historia znajdowania siły, by iść dalej, jest kontynuowana w drugim singlu, Distorted, zainspirowanym utratą danych po pierwszym występie Martyny na żywo. Przeszłe uczucia gniewu i nieszczęścia wtapiają się w złożoną i zacinającą się produkcję, jej głęboki wokal przeplata się z rozedrganymi aranżacjami syntezatorowymi, powoli wznosząc się i nabierając odwagi. Odległe, stłumione echa próbują się uwolnić, powracające traumy wychodzą na powierzchnię, domagając się uwagi.

Po procesie uzdrawiania, przezwyciężania i zagubienia się we śnie, głos Martyny łączy się z głosem czeskiego producenta Olivera Torra w Sunshine Girls i muzyka Portento w zamykającym album Invitation. Album kończy się lekkimi, uspokajającymi utworami w duecie – dwa głosy w końcu odnajdują harmonię, wysyłając euforyczne zaproszenie. Zaproszenie do oddechu. Do odpoczynku. By wreszcie nie bać się samego siebie.

Data wydania: 7 czerwca 2024
Wydawca: Infinite Machine

Mastered by Fausto Mercier
Mixed by Igor Bruso
Artwork by @Iryna Drahun & @Igor Lorok
Text by David Laufer

Opracował: Artur Mieczkowski