Maibaum – Sumer Is Icumen In

Anxious magazine Maibaum – Sumer Is Icumen In

wyrafinowanej

Sumer Is Icumen In to debiutancki album Quentin’a Thirionet’a (Dhavali Giri, Pairi Daeza). Mimo to jego eskapady muzyczne są rozległe i zróżnicowane, oparte niemal w całości na improwizacji i nagraniach na żywo, których taśmy czasami dystrybuuje bez dodatkowych informacji. Nieuchwytny dla klasyfikacji i identyfikacji, niechętny do utrwalania swojej muzycznej aktywności pod stałym pseudonimem, jego projekty wahały się od cygańskich jazzowych gitarowych swingów, francuskich tradycyjnych piosenek z Owernii i różnych eksperymentalnych współpracy. Coraz bardziej zbliżając się do instrumentów elektronicznych, stworzył Maibaum, swoją pierwszą solową kompozycję. Zgodnie z tytułem, może to być słup majowy, na którym rozkwitają jego wielobarwne dźwiękowe wizje.

Thirionet, były pracownik wysokościowy, a obecnie rolnik uprawiający organiczną zieleninę, spełnia się jako muzyk. Tworzy coś, co wydaje się być subtelną równowagą między wysokimi strukturami stworzonymi przez człowieka a miękką nawożoną glebą; słup wysokiego napięcia umieszczony w biotycznym krajobrazie. To wszystko jest równomierną mieszanką, spontaniczną i stabilną, ale to urządzenie pochodzi z głębokich przemyśleń. „Wybrałem te utwory spośród wielu innych”, mówi Quentin, “ponieważ cały czas słyszałem te melodie w mojej głowie i ponieważ płakałem podczas ich odtwarzania, nie rozumiejąc tak naprawdę dlaczego”.

Uzbrojony w nic więcej niż blackbox, sekwencer, pedał freeze i magnetofon, Thirionet aranżuje żywy rytuał wyrafinowanej przyszłości. Momentami przypominające otulające aranżacje Hansa-Joachima Roedeliusa, ambicje Maibauma opierają się na łagodnych, powtarzających się wzorcach, następnie teksturowanych przez kłujące kiełki, mechaniczne dyslokacje i zmiany, które podsycają i rozjaśniają poruszające ruchy. I’m Happy and I’m Singing Jima O’Rourke’a przywodzi na myśl swoją szczegółową i pryzmatyczną naturę, ale Sumer Is Incumen In ma swoją szczególną narrację. To opowieść o regeneracji, delikatnych wiosennych procedurach i powabie. Celebracja łaskawych i szczęśliwych połączeń między naturą a maszynerią.

– José Badía Berner

Data wydania: 2 lipca 2024
Wydawca: Psychic Sounds

Wykonane i nagrane przez Quentin’a Thirionet’a w Drogenbos w 2020 r.
Wokal w utworze The Jeweled Grid autorstwa Siet Phora’e
Miks: Nicolas Carcavilla
Mastering: Matthieu Reynaud
Grafika: Tomas Dittborn
Projekt: Tomas Dittborn & Dylan Belgrado

Opracował: Artur Mieczkowski