Jakimś cudem minęło 15 lat odkąd pracowałem nad A Colour For Autumn.
To nagranie było dla mnie pod wieloma względami przełomowe. Pod pewnymi względami dopełniło ono okres pracy, który skupiał się na szczególnym mariażu tematyki i harmonii. Podobnie jak For Varying Degrees Of Winter, koncentrowało się na staroświeckich wrażeniach związanych z porami roku, czymś, co na półkuli południowej nie jest nieodłączną częścią naszego podejścia do miejsca. Myślę, że to właśnie ta niezgodność z moim własnym doświadczeniem zapoczątkowała zainteresowanie tworzeniem tych nagrań.
Pierwotnym zamiarem było zmierzenie się z Vivaldim, jako posiadaczem Czterech Pór Roku (oczywiście żartuję), ale wkrótce po ukończeniu tego albumu stało się jasne, że nawet w starym świecie sezonowość była rzeczą znaną „wtedy” i niepoznawalną „teraz”.
Zmiany klimatyczne, jako doświadczenie, a nie tylko jako „możliwość”, nagle znalazły się w centrum uwagi wraz z napływem raportów o zmianach klimatycznych od przełomu wieków i wydarzeniach takich jak pożary Czarnej Soboty w Australii. Czułem się i nadal czuję się jak sezonowość, ponieważ pewna przewidywalna miara naszego świata została zdegradowana do czasów „przed”. Ta płyta nie jest jednak o tych zmianach klimatycznych, bardziej o uznaniu tego, w jaki sposób wykorzystywaliśmy wzorce i przewidywalność, aby prowadzić nas przez wieki i być może uświadomieniu sobie, że droga naprzód nie jest ścieżką, którą znaliśmy z przeszłości.
Odsłuchując płytę ze świeżymi uszami, co jest procesem całkowicie zachwycającym dzięki Stephanowi Mathieu, który starannie ją zremasterował, uderza mnie, jak minimalne były niektóre struktury. Są momenty, które uderzają mnie jako niezwykle cierpliwe, a nawet łagodne, pozwalając jednemu elementowi utrzymać się bez ingerencji. Jestem wdzięczny, że wciąż czuję głęboką więź z tym wydaniem oraz z ludźmi i miejscami, które pomogły je ukształtować.
Mam nadzieję, że odnajdziesz tu swoje miejsce. Jest to oferowane z taką intencją i zaproszeniem.
Scenariusz i produkcja: Lawrence English
Wokal w utworze Droplet autorstwa Deana Robertsa
Elektronika na The Surface Of Everything autorstwa Christiana Fennesza
Mastering w Schwebung Mastering
Projekt: T. Pakioufakis
Napisany i wyprodukowany w 158.
Nagrywano w Brazylii, Marsylii, Tasmanii, Japonii i Brisbane od września 2007 do stycznia 2009.
Data wydania: 20 września 2024
Opracował: Artur Mieczkowski