„Muzyka Lavina Yelba wyraża niezwykłą równowagę między rojami dźwięków w ciągłym zagrożeniu dyslokacją. Napędzane wielką energią kinetyczną, jego kompozycje są zwrotne i zawiłe, równie wertykalne, co drobiazgowe. Włączając sample z seriali animowanych, fragmenty dialogów z odjechanych filmów, przetworzone efekty dźwiękowe z zabawek na skraju ruiny i muzyczne kadencje związane z klasycznymi grami wideo, udaje mu się szlifować tęsknotę za dziedzictwem kulturowym, które jest później przekształcane w osnowę bitów i przywoływane w melodiach.
Wszystko to dzieje się wewnątrz swego rodzaju mechanicznych organów, skomplikowanego mechanizmu kół zębatych i miechów napędzanych wyimaginowaną korbą. Raz wprawiony w ruch, wydaje się zaprogramowany, dostosowując się na każdym kroku, kalibrując się poprzez przyspieszenia i hamowanie. Jednak w tych kompozycjach nie ma nic automatycznego. Każda część jest skrupulatnie umieszczona na swoim miejscu i adekwatna do swojej funkcji. Utwory wydają się nabierać oddechu, aby rozpocząć i wydychać resztki, gdy łączą się z następnymi. Działając jak ekstrawagancki zegar, wyznaczają czas, który choć nieuchwytny, działa z niewątpliwym rygorem.
Poczucie usystematyzowanego chaosu przenosi nas między zmiennymi punktami centralnymi, przechodząc z jednego biegu na drugi i od pary do silnika. Wiele dzieje się nie do rozpoznania; tarcie i piski maszyn tworzą podziemny pomruk, który destyluje drżącą mowę przekładni. Silny napęd muzyki i klarowność produkcji pokrywają urządzenie oleistą powłoką. W ten sposób połączenia między komponentami są doskonale zunifikowane, prowadząc nas płynnie przez coś, co wydaje się być ciągłymi etapami delirycznej gry wideo”.
Data wydania: 21 sierpnia 2024
Wydawca: Psychic Sounds
Komponowanie i sekwencjonowanie: Aníbal Bley
Pierwotnie wydany cyfrowo przez Hacele w 2010 roku
Zdjęcia: LIly Banda
Fotomontaż i projekt: Aníbal Bley
Opracował: Artur Mieczkowski