v
Keiji Haino jest bez wątpienia jednym z ikonicznych artystów XX wieku. Artysta skupiony wyłącznie na pięknej, wewnętrznej muzyce, jego praktyka to wielogłowa bestia, która obejmuje ruchy od najdelikatniejszej gry na gitarze, poprzez swobodną improwizację i hałas. Jakkolwiek rozbieżna może być jego twórczość, jest ona mocno związana z jego unikalną drogą dźwiękową, która istnieje z chwili na chwilę z siłą jak żadna inna.
20 lat od pierwszego wydania, Black Blues pozostaje jednym z jego najbardziej prowokacyjnych nagrań – kolekcją 6 utworów, nagranych dwukrotnie. W jednej wersji Violent, w drugiej Soft.
Black Blues istnieje na obu krańcach dźwiękowego spektrum Haino. Na krańcu Violent, każdy utwór jest dostarczany z poczuciem namacalnej intensywności. W niektórych momentach można odnieść wrażenie, że znajdujemy się wewnątrz Haino, a jego głos całkowicie pochłania wszystko, z czym się styka. Gitara rzeźbi ścieżkę, która jest po części rytmem, po części harmonią, a jej wrażliwość kołysze jego głos z determinacją i szlachetnością.
Dla kontrastu, wersje Soft są niemal kołysankami, które niosą ze sobą żałobną i pełną udręki atmosferę. Tutaj gitara rozpryskuje się w chmurach pogłosu, które mienią się na krawędziach, otaczając głos, który nieustannie poszukuje głębszego brzmienia w piosenkach.
Black Blues oddaje dynamiczną formę twórczości Keiji Haino w jej najbardziej surowej formie; głos i gitara. Piosenki zawierają bardzo szczególny portret artysty, którego twórczość wciąż się pogłębia w swoim zachwycie i głębi.
Data wydania: 2 sierpnia 2024
Wydawca: Room40
https://room40.bandcamp.com
Black petal AKA 黒い花びら
Black eyes AKA 黒い眸
Town in black fog AKA 黒い霧の町
I don’t want to know AKA 知りたくないの
Drifting AKA さすらい
See that my grave is kept clean AKA 俺の墓をきれいにしてくれ
Opracował: Artur Mieczkowski