
ARITHW (A Rift in the Horizon’s Wall) powstał podczas rezydencji artystycznej w centrum sztuki Epsilon Spires w Brattelboro, VT, USA. Podczas jej trwania François J. Bonnet wykorzystał całą dostępną przestrzeń do tworzenia oryginalnej muzyki. Wykorzystując “Estey 3-Manual” piszczałkę organową z 1906 roku jako główne źródło. Bonnet zaczął eksplorować drugoplanowe źródła instrumentalne, takie jak fortepian w domu, ale także, a może przede wszystkim, akustykę trzypoziomowego sanktuarium dawnego zabytkowego kościoła (zbudowanego w 1889 roku), który jest obecnie Epsilon Spires. ARITHW rozwija się jak szczelina, luka między dwiema ramami na płaskiej powierzchni generowanej przez organy, powierzchnia, która pęka, odsłaniając niejasną, upiorną i nieuchwytną przestrzeń.
W tym utworze Bonnet koncentruje się na bardziej instrumentalnym materiale, tylko po to, by go „wywrócić do góry nogami” i jeszcze bardziej rozcieńczyć, zanim roztopi go w niepewnej przestrzeni akustycznej, która przywołuje reminiscencje Erika Satie, Waltera Marchettiego, a nawet Eliane Radigue, a także jego własną wcześniejszą muzykę i liminalne elektroakustyczne klimaty, które są jego znakiem rozpoznawczym od wielu lat. Głębokie dzieło o subtelnej złożoności i zawieszonym napięciu.
Data Wydania: 04 października 2024
Wydawca: SEDIMENTAL
Opracował: Marek “Lokis” Nawrot