Gwennaëlle Roulleau & Reinhold Friedl – strata & spheres

Anxious magazine Gwennaëlle Roulleau & Reinhold Friedl – strata & spheres

W pierwszej chwili tytuł brzmi niejasno i nieprecyzyjnie, ale jest to zwodnicze. Muzyka, którą Roulleau i Friedl roztaczają przed naszymi uszami, jest wyrazista, ostra i dokładnie taka, jaką obiecuje tytuł. Nie są to żadne arbitralne pola wibracyjne, ale fizyczne i energetyczne przejścia materii i energii, ciągłe zmiany stanu, generujące zmysłowe transformacje w kategoriach warstw i sfer. Warstwy z dobrze zdefiniowanymi, dźwiękowymi granicami kontra sfery jako nieograniczone, kosmiczne, przenikające się, przytłaczające, wciągające.

Utwory Reinholda Friedla łączą w sobie pianistyczną matematykę z ziarnistą organiką Gwennaëlle Roulleau, bawiąc się interferencjami między źródłami o różnej naturze. Od epileptycznych wstrząsów po linie tonalne tak eleganckie, jak i niezakłócone, ślizgamy się po strunach, zderzamy się z elektronicznymi dźwiękami, cząsteczkami, glitchem lub niskimi napięciami, aby otworzyć pola harmoniczne. Zmieniające się cykle nut i wibracji generują nowe materiały, szorstkie lub płynne, lekkie lub masywne. Połączenie cykli i rytmów ujawnia nowe dźwiękowe istoty.

Wibrujemy między warstwami i sferami, intymnymi i nieskończonymi, ukrytym ruchem i pędem, który zmiata, brutalnie, bez pytania o drugą myśl. Decydujące mikro wydarzenia wywołują logiczne formy muzyczne, oparte na grze kształtów przestrzennych: warstw i sfer.

Data wydania: 9 sierpnia 2024
Wydawca: Room40

Gwennaëlle Roulleau: elektronika [ Soma Lyra 8, Arturia Mini brute 2, Duofluctus, amplified objects, mikrofon elektrodynamiczny, micro piezzo, Usine HH 5.2.
Reinhold Friedl: fortepian

Zmiksowany przez Dirka Dresselhausa aka Schneider TM w ZONE w Berlinie.
Mastering: Lawrence English w Negative Space

Opracował: Artur Mieczkowski