
Ostatni, eponimiczny album Goat trafia w słuchacza jak hip hop poddany inżynierii wstecznej – płyta stworzona, by być doskonałą pożywką dla sampli i sound systemów. Jego mieszanka breakbeatów, funkowej gitary i przypalonych dźwięków oferuje producencki plac zabaw czekający na przeszukanie i zniszczenie, ale po co czekać? Najnowszy singiel zespołu Nimerudi, w którym Goat z własnej woli wkracza na hip-hopowy ring, nie wymaga od DJ-ów, by wzięli się za tworzenie.
Usunąwszy z równania przekopywanie skrzyń i sięgając bezpośrednio do szpiku kości, zespół przedstawia nowy utwór, który podkreśla takty urodzonej w Kenii i mieszkającej w Ugandzie raperki MC Yallaha. Stworzony w ich studiu w Göteborgu i przesyłany tam i z powrotem między Yallahem a pulpitem mikserskim w Lightship 95 Studios, utwór łączy postrzępione dźwięki zespołu i zaraźliwe, akrobatyczne tempo Yallah z dźwiękowym rzeźbieniem londyńskiego producenta Gilesa Barretta.
Goat od dawna odwzorowuje kształt rozmytych dźwięków z lat 70. zebranych z odległych zakątków świata, łącząc estetykę rynku kasetowego i polirytmiczne odbicia z głęboką ławką szwedzkiej psychodelii. Zderzenie to dochodzi do szczytu w Nimerudi, gdzie zespół pożera swój własny ogon, zamieniając lata słuchowej absorpcji w gotową do nagrywania wycinkę Bomb Squad. Dopasowując się do żywej, lizergicznej produkcji zespołu, Yallah wnosi swój zwinny, wielojęzyczny flow, opierając się na nordyckim utworze wrecking crew zespołu z przenikliwością, która przyniosła jej zaszczytne pochwały krytyków. Yallah rozwija się od ’99 roku, wydając szereg singli i dwa albumy z Debmaster w uznanym sublabelu Nyege Nyege Hakuna Kulala, a jej elastyczne brzmienie idealnie pasuje do ponadczasowego klimatu zespołu.
Nowy singiel doczekał się własnej przeróbki w wykonaniu Salmagundi, producenckiego alter-ego Gilesa Barretta i partnerki Tashy V. Po zajęciu się produkcją oryginału, Barrett rozebrał utwór do kości i zbudował go z powrotem z myślą o acid-house, pozwalając hipnotycznym rytmom zburzyć ścianę rozmycia Goat na rzecz dubowych dźwięków i szybkich bitów. Dwa utwory zostały pierwotnie wydane na 7-calowej płycie, sprzedawanej wraz z kopiami Out Of The Void, książki, która zebrała dzieła sztuki z historii wytwórni Goat Rocket Recordings w latach 1998-2024. Singiel i remiks po raz pierwszy ukazują się w wersji cyfrowej, 28 lutego nakładem Rocket Recordings.
Data wydania: 28 lutego 2025
Wydawca: Rocket Recordings
Opracował: Artur Mieczkowski