Glim – Tape I

Anxious magazine Glim – Tape I

Od Andreasa:

Mam szczególne zamiłowanie do kaset magnetofonowych i tego, jak mogą one wpływać na charakter dźwięku – nawet przez sam fakt odtwarzania na źródłach o różnej jakości. Podoba mi się sposób, w jaki mogą podkolorować materiał audio, zwłaszcza gdy używa się sprzętu niższej jakości. Dodaje to modulacji, czasami (od dłuższego czasu niechcianej) degradacji dźwięku, ale także nadaje pewną nostalgiczną nutę – przynajmniej dla mnie.

Większość materiału nagrałem (i odtworzyłem) na starym odtwarzaczu kasetowym Walkman, a w zamian otrzymałem kilka wyblakłych dźwiękowych polaroidów, które mogą wywołać ukryte wspomnienie lub przynajmniej wywołać niejasne uczucie nostalgii.

Glim to projekt wiedeńskiego muzyka i kompozytora Andreasa Bergera. Studiował muzykę komputerową i media elektroniczne na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Wiedniu. Od początku XXI wieku opublikował szereg kompozycji na potrzeby teatru, performansu i filmu. Do tej pory pod pseudonimem Glim wydał dwie płyty: Music for Field Recordings (2003) i Aerial View of Model (2006). Jest także członkiem-założycielem kolektywu performerskiego Liquid Loft i częścią audiowizualnego projektu glimgrill (wraz z filmowcem i artystą wideo Michaelą Grill). Od 1997 roku jest członkiem zespołu Le Charmant Rouge.

Jego prace otrzymały nagrody na festiwalu teatralnym Kontrapunkt i na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Hamburgu, a wraz z Liquid Loft zdobył Złotego Lwa na Biennale w Wenecji.

Data wydania: 13 grudnia 2024
Wydawca: Room40

Opracował: Artur Mieczkowski