Honig powraca z Unmapping the Distance Keeps Getting Closer, albumem z bardzo surową, często mroczną i wrażliwą muzyką. Honig opisuje to dzieło w kontekście uczucia słuchania podczas spaceru po mieście, a następnie po lesie. Choć wydaje się to być spokojną czynnością, zdecydowanie czuć tu atmosferę niepokoju, tworzoną przez zniekształcone i rozdrobnione dźwięki. Pianino, rogi i połamane rytmy tworzą paletę dźwiękową; jednak nie prezentują się one z klarownością i jasnością, ale są raczej zasugerowane przez rozerwanie i rekonstrukcję elementów widmowych. Pochodzenie dźwięków… analogowe, cyfrowe, akustyczne, jest niejasne. Odmapowywanie, ponowne mapowanie i nieoczekiwane.
W całej swojej dyskografii Honig często wykorzystywał field recordings jako silną narrację w swoich kompozycjach muzycznych. Używa ich, aby przywołać poczucie miejsca, albo abstrakcyjnie dla nastroju, albo jako celowe, konceptualne połączenie z tematem utworu. Unmapping podtrzymuje tę tradycję, ale robi to z bardziej teksturalnym i namacalnym motywem. Miejsce na tym albumie jest silne, ale lokalizacja jest nieznana, a podróż melancholijna, choć nieco pełna nadziei, jakby poszukiwano celu.
Data wydania: 20 listopada 2024
Wydawca: 12k
Wszystkie utwory zostały napisane i wyprodukowane przez Ezekiela Honiga
Klarnet basowy na Unmapping the Unmapping autorstwa Craiga Colorusso
Wydane przez Anticipate Music (ASCAP)
Okładka autorstwa Marcusa Fischera
Mastering: Taylor Deupree
Opracował: Artur Mieczkowski