
Przez ponad dekadę Elizabeth Davis występowała pod pseudonimem Wilted Woman. Projekt ten był kluczem do połączenia subkultur DIY w Stanach Zjednoczonych i Europie, zarówno pod względem wkładu w rozwój dźwiękowy, jak i późniejszych wydarzeń performatywnych dla jej społeczności. Doskonały w eklektyzmie, dźwiękowy słownik Wilted Woman był umiejętny w rozbrajaniu poważnej postawy, którą można znaleźć w różnych kręgach muzyki elektronicznej, a jednocześnie był wyraźnie napędzany, zaawansowany technicznie i z płodną twórczością jako artysta solowy i współpracownik. Davis była artystką-jednorożcem, bardzo szanowaną i zawsze niezależną twórczynią poprzez wyczerpujące zmiany trendów stylistycznych wokół niej. Czasami działało to na jej korzyść, a czasami izolowało, zmuszając projekt Wilted Woman do przetrwania wzlotów i upadków bycia prawdziwą współczesną artystką.
Moniker Wilted One jest na razie na emeryturze, ale aby wypełnić pustkę jej zagorzałych fanatyków (takich jak ja), rzymski Superpang wydaje najnowszą płytę kompaktową Elizabeth Davis. There’s Always a Strawberry Hut zbiera marzenia Davis o nowych potencjałach. Te sny są modulacją skali i długości i formalnie rezonują w pracy, którą wykonuje na albumie. Te ćwiczenia w reorientacji rozmiaru i kształtu w dźwięku są podobne do sposobu, w jaki Davis zmienia swoją praktykę, źródła utrzymania i swoją zewnętrzną pozycję jako artystki.
– Nick Klein, 2025
Data wydania: 28 marca 2025
Wydawca: Superpang
Opracował: Artur Mieczkowski