Driftwood – Driftwood

Anxious magazine Driftwood

Od Avivy i Nicka: AE: Nick i ja krążyliśmy wokół siebie przez lata poprzez eksperymentalne / improwizacyjne społeczności Naarm i grupę The Splinter Orchestra z Sydney. Od kiedy obaj zaczęliśmy mieszkać w tym samym mieście, rozmawialiśmy o wspólnym tworzeniu muzyki, więc kiedy w końcu usiedliśmy do grania, mieliśmy już mnóstwo wspólnych punktów odniesienia. Było tak wiele kierunków, w których muzyka mogła nas zaprowadzić.

NA: Najpierw próbowaliśmy elektronicznego, wielowarstwowego podejścia do tworzenia dźwięku. Potem Aviva zaczęła grać na jednych z moich małych organów stroikowych, które ostatnio naprawiałem i przywracałem do właściwej intonacji. Ponieważ w tamtym czasie miałem tylko jedne organy, oboje nagraliśmy małe solo, ja grając na gitarze akustycznej i organach, a Aviva na klarnecie i organach, a następnie nałożyliśmy je na siebie. Po odsłuchaniu od razu wiedzieliśmy, że to będzie nasze wspólne granie, to będzie nasza muzyka. Wkrótce po tym, jak zdobyłem kolejne organy stroikowe, szybko zebraliśmy się ponownie i graliśmy razem z dwoma organami, klarnetem i gitarą akustyczną.

AE: Ten odrębny świat dźwięków nazywamy teraz Driftwood. Występując twarzą w twarz, dwa zabytkowe organy tworzą rezonansowe tło, które wspiera nasze jednoczesne improwizacje na klarnetach i gitarach.

NA: Połączenie dwóch organów stroikowych z ich unikalnym, nierównomiernie temperowanym strojeniem tworzy inne odczucie w powietrzu, wibracje poruszają się inaczej, harmonie są bardziej wyraziste i bardziej żywe. Następnie dodanie gitary akustycznej i klarnetu do miksu nadaje brzmieniu kolejny poziom.

AE: Harmonie ze wszystkich naszych instrumentów spotykają się, aby wprawić w wibracje powietrze wokół nas. To jak wkroczenie do innego świata, prawie tak, jakby muzyka była tradycją ludową z wyimaginowanej planety, którą odwiedziliśmy tylko w naszych snach. Gra jest pełna wdzięku, radości, wolna od zbędnych wartości, pełna otwartości i zaufania. Jest w tym pewien rodzaj czci, delikatnie ekstatycznej jakości, rozpuszczenia idei dwoistości, odpuszczenia wirtuozerii, objęcia dźwięku, aby stworzyć świat, w którym słuchacz nie tylko słucha, ale słucha od wewnątrz.

Data wydania: 22 listopada 2024
Wydawca: Room40

Opracował: Artur Mieczkowski