
Latem 2024 roku natknąłem się na kilka ścieżek nagranych dwadzieścia lat wcześniej, które nigdy nie zostały wykorzystane. Powstały one poprzez sprzężenie zwrotne jednostki multiefektowej Lexicon LXP15 za pomocą niewielkiego specjalistycznego miksera. W tamtym czasie doceniałem te dźwięki, ale nie uznałem ich za odpowiednie do żadnego projektu ani wydawnictwa, więc odłożyłem je na bok i zostały zapomniane na całe dekady. W międzyczasie nowe innowacje w sprzęcie i oprogramowaniu do przetwarzania dźwięku otworzyły coraz więcej możliwości tworzenia złożonych struktur z prostych źródeł dźwięku. Oryginalne nagrania przeszły liczne modyfikacje i nawarstwienia, zanim stały się Sensus.
Tytuł Sensus wskazuje, że ten projekt powinien być odbierany w sposób dotykowy, a nie jako ekspresja dźwiękowa podlegająca estetycznej ocenie. Fizyczne wibracje Sensus emanujące z głośników w pomieszczeniu tworzą autonomiczny świat, nie wymagający etykiet takich jak muzyka ambient czy sztuka dźwiękowa. Jest tym, czym jest.
Wydał niemal osiemdziesiąt albumów solowych i we współpracy – pod własnym nazwiskiem oraz jako Arcane Device – w takich wytwórniach jak Starkland, Important Records, Cronica, ReR, Line, Silent, Pogus, RRRecords, Staalplaat i wielu innych. Współpracował m.in. z japońskim Merzbowem, Toshimaru Nakamurą, Thomasem Dimuzio i Dirkiem Serriesem (VidnaObmana). Stworzył dwa albumy z legendarnym pionierem muzyki elektronicznej Todem Dockstaderem oraz pięć z hamburskim mistrzem manipulacji dźwiękiem, Asmusem Tietchensem.
Data wydania: 4 kwietnia 2025
Wydawca: LINE
Opracował: Artur Mieczkowski