Astasie-abasie – Vestigial Gamelan

Anxious magazine Astasie-abasie – Vestigial Gamelan

Trzeci album z serii eksperymentów badających skalę mało słyszalnych dźwięków. Chaotyczne, ale z natury powtarzalne wzory tworzone przez interakcje między obiektami zostały zrealizowane poprzez minimalne działania gestykulacyjne za pomocą szeregu strategii dystansujących, takich jak użycie ręcznych wiertarek, nawijarek do folii i zmotoryzowanych wiertarek / śrubokrętów.

Astasie-abasie to projekt Iana Andrewsa, który wyewoluował z długoletniej współpracy performatywnej z Garrym Bradbury. Projekt koncentruje się na wzmacnianiu cichych dźwięków (zgodnie z podejściem Johna Cage’a, Gordona Mummy i Davida Tudora) poprzez przechwytywanie dźwięków generowanych przez małe obiekty za pomocą mikrofonów kontaktowych, wkładek skonstruowanych w domu, miniaturowych mikrofonów piezoelektrycznych i konwencjonalnych mikrofonów. Różne urządzenia są używane jako ograniczenia w celu oddalenia jakichkolwiek gestów performatywnych artysty od procesu komponowania. Proces komponowania jest w tym sensie aleatoryczny i zbliżony do automatycznego. Podobnie jak w przypadku nagrań terenowych, dźwięki są raczej znajdowane niż wykonywane lub manipulowane. Zmodyfikowane lub „przygotowane” gramofony są często używane do wydobywania dźwięków, po czym jakakolwiek edycja materiału jest ograniczona do minimum. Vestigial Gamelan jest trzecim z serii Gamelan, po Vestigial Gamelan (2022) i Molecular Gamelan (2021).

Ian Andrews pracuje w wielu dziedzinach, w tym w filmie i wideo, rzeźbie, instalacji i kolażu, poezji i pisarstwie, aby zbadać kwestie związane z utopią i modernizmem, technologiami i postludzkością. W swoich pracach stara się – poprzez strategię dekonstrukcji i kolażu oraz krytyczne zestawianie zawłaszczonych materiałów – zlokalizować punkt pęknięcia w dyskursach władzy i reżimach dyskursywnych, a także zakwestionować struktury organizujące i przełamać składnię przyjętych ram osadowych, które utrzymują myśl sztywną i ostatecznie trzymają nas w okupie. Jego wkład w australijską muzykę eksperymentalną sięga wczesnych lat 80., w tym projektów takich jak The Horse He’s Sick, Kurt Volentine, Cut with the Kitchen Knife i niezliczonych innych.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

Data wydania: 17 listopada 2024
Wydawca: Shame File Music

Opracował: Artur Mieczkowski