Album Mares Annelies wyprzedał się w zeszłym roku i znalazł się na listach na koniec roku, takich jak The Wire, Boomkat, The Quietus i Tone Glow. Niedawne występy na żywo w Café OTO, Roadburn Festival i jako support HTRK w Brukseli dowodzą, że nic nie wskazuje na to, by zwolniła tempo.
Nagrany w domu w Gent w latach 2016-2023, I Sigh, I Resign zachowuje intymność Mares z blisko ustawionymi klawiszami i wokalami, które uchwycą każdy oddech. Folk i muzyka dawna są rdzeniem jej brzmienia, ale paleta fortepianu, organów, gitary basowej, wiolonczeli, syntezatora i automatu perkusyjnego sprawiają, że jest to w dużej mierze dokument tu i teraz.
Okładka zawiera szkice Annelies odnoszące się do artystek z holenderskiego Złotego Wieku, które w tamtych czasach były bardzo cenione, a obecnie stanowią jedynie przypisy do Rembrandta, Vermeera i innych. Okładka nadaje ton muzyce, która dotyczy struktur władzy, toksycznych środowisk i kwestionowania (his)torii.
I Sigh, I Resign to intymne dzieło, które eksploruje osobiste i ogólne tematy, które po stuleciach wciąż są przygnębiająco aktualne. Pomimo sugestii porażki w tytule, I Sigh, I Resign jest afirmującym i wyzywającym manifestem na rzecz rozwoju i wyzwolenia.
Data wydania: 5 czerwca 2024
Wydawca: Horn of Plenty
Rysunki i pismo odręczne Annelies Monseré
Projekt i layout Anna Peaker
Mastering: Carim Clasmann @ The Fish Tank
Opracował: Artur Mieczkowski