Amphior – Disappearing

Anxious magazine AMPHIOR – Disappearing

W swoim najnowszym muzycznym przedsięwzięciu Disappearing duński muzyk elektroniczny Mathias Hammerstrøm, działający pod pseudonimem Amphior, wyrusza w introspektywną podróż, podczas której to, co namacalne, przeistacza się w eteryczne. Po wydaniu Another Presence w 2022 roku, Mathias zagłębia się w hipnotyzujące przestrzenie, w których melodyjne utwory fortepianowe są ciepło nasycone nostalgicznymi tonami magnetofonów, efektów gitarowych i retro wzmacniaczy. Gdy lśniący blask analogowych syntezatorów, od czasu do czasu, kąpie słuchacza w kojącym cieple, czarujące melodie fortepianu przenikają głęboko w podświadomość, przywołując mgliste wspomnienia dawnych dni. W jedenastu utworach muzyka ulotnie przeplata chwile nadziei i rozpaczy, zacierając granicę między rzeczywistością a iluzją – wszystko to odzwierciedla tytuł albumu Disappearing.

„Album to medytacja nad niepokojem i tęsknotą za czasami, gdy miał on mniejszy wpływ na mnie,” – mówi Mathias. „Wspominając moje dzieciństwo, pamiętam, jak gra na pianinie miała dla mnie ogromne znaczenie, a tworzenie Disappearing sprawiało, że na nowo łączyłem się z moim młodszym ja dzięki muzyce.”.

Amphior to pseudonim duńskiego producenta elektronicznego i ambientowego Mathiasa Hammerstrøma, który tworzy wciągające krajobrazy dźwiękowe, przechodzące między melancholijnym podtekstem a eterycznym rezonansem. Pociągany autentycznym ciepłem taśm magnetofonowych i wzmacniaczy vintage, łączy nastrojowe instrumenty, enigmatyczne głosy i tekstury lo-fi w nostalgiczną, czarującą mgiełkę. Muzyka Mathiasa przywołuje introspektywne sceny cichej refleksji i poszukiwania spokoju, z momentami uspokajającego katharsis wplecionymi w całość. Amphior zadebiutował w marcu 2014 roku w estońskiej wytwórni Loodma Recordings EP-ką Begone, na której zagłębił się w Future Garage ze skrzeczącymi 2-stepowymi rytmami, dudniącym basem, pitym wokalem i dźwiękami miejskiego deszczu. Do tego stylu powrócił w 2016 roku z EP-ką Unlocked, a następnie w 2017 roku wydał swój pierwszy pełnometrażowy album Shadowland w holenderskiej wytwórni Shipwrec – zbiór inspirowanych IDM, gęsto teksturowanych utworów. Od tego czasu Mathias rozszerzył swoją działalność na muzykę ambient. W 2019 roku wydał We Used to Dance, fantasmagoryczną analogową syntezatorową podróż z remiksem autorstwa płodnego Sangama. W 2022 roku ukazał się trzeci pełnometrażowy album Amphiora, posępny i duchowo rezonujący Another Presence, wydany przez włoską wytwórnię Glacial Movements, z masteringiem Simona Scotta z Slowdive.

Data wydania: 14 marca 2025
Wydawca: Glacial Movements

Opracował: Artur Mieczkowski