Stan ducha, pragnienie, migracja w imaginacji. Naczynie do wypełnienia. Tak samo stare jak nowe, opowieści wyśpiewane wokalizą z nieistniejących słów.
Oboje są twórcami wizualnymi i dźwiękowymi. Poruszają się w obszarze audiosfery, pomiędzy muzyką transową i improwizowaną. Tworzą formy muzyczne, dla których równie ważne wydają się być muzyczna i brzmieniowa intuicja, muzyka współczesna, podskórne i rozległe korzenie kultury ludowej, surowe brzmienia gitary elektrycznej, czy dawne techniki ujęć dźwiękowych. Taka przestrzeń audio jest dla nich naturalna i bliska, ale również intrygująca i pełna niewiadomych.
Aleksandra Chciuk. Artystka interdyscyplinarna, improwizatorka, kompozytorka. Grę na fortepianie preparowanym łączy z obiektami dźwiękowymi i perkusonaliami. Przy ich pomocy buduje osobne, głębokie narracje. Immersyjność, organiczność, środowiska akusmatycznej recepcji to wyróżniki jej multimedialnych, audiowizualnych prac. Ceni i inicjuje działania kolektywne (Kolektyw Pełnia, Węże Kobro). Zespół traktuje jako jeden organizm gdzie tak samo ważna jest dla niej wymiana intuitywnej co intelektualnej natury. Absolwentka Łódzkiej Szkoły Filmowej. Prowadzi Pracownię Audiosfery na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W minor civilization po raz pierwszy zrealizowała nagrania z głosem.
Pierwszy raz poczułam, że chcę użyć głosu rok temu na festiwalu 07. Spontaneous Music Festival grając z Vasco Trilla, Miquelem Petruccelim i Marcinem Bożkiem. Zrobiłam to. Odtąd stał się on dla mnie nowym instrumentem i moim stałym towarzyszem. Uświadomiłam sobie jego obecność w codziennym życiu.
Paweł Maciak. Twórca wizualny i dźwiękowy, dokumentalista wideo, dźwiękowiec, reżyser nagrań, muzyk-eksperymentator, nauczyciel, doktor sztuk wizualnych. Z wykształcenia grafik i malarz, z wyboru fotograf, również gitarzysta rytmiczny i basowy. Od ponad dekady stale współpracuje z artystami sceny etnicznej, improwizowanej, eksperymentalnej, oraz muzyki współczesnej. Realizator licznych wideo-sesji muzycznych, m.in. Miejscówek z Dwójką dla PR II Polskiego Radia, oraz nagrań płytowych, m.in. Talan Raphaela Rogińskiego. Nagrał cztery płyty w autorskim projekcie Blady Jeleń. Od wielu lat pracuje jako nauczyciel fotografii i filmu w szkołach artystycznych i instytucjach kultury.
Nagrano w lipcu i sierpniu 2024 w Muzykaliach Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego
Data wydania: 18 listopada 2024
Wydawca: Antenna Non Grata
Aleksandra Chciuk – głos, fortepian preparowany, małe instrumenty, perkusonalia, mikrofony kontaktowe
Paweł Maciak – gitara elektryczna, realizacja nagrań, mastering
Projekt graficzny i zdjęcie – Bartłomiej Talaga