Adam H. & The Silent Treatment – Holocene

Anxious magazine Adam H. & The Silent Treatment – Holocene

Po latach pracy jestem zachwycony, że mogę wydać ten klejnot w postaci albumu Adama H z Debacle i The Silent Treatment z niesamowitym masteringiem autorstwa Lawrence’a Englisha.

Byłem zaintrygowany, gdy Adam powiedział mi, że wybiera się na Sycylię z kilkoma nowymi przyjaciółmi, aby nagrać dźwięki do potencjalnego utworu. Jego poprzednie albumy na Debacle zawierały współpracę z kilkoma wspaniałymi muzykami i zaowocowały niesamowitymi rezultatami.

Kiedy jakiś czas później otrzymałem płytę, byłem zaskoczony tym, jak niemal leniwa i wzruszająca była ta nowa muzyka. Współpraca, mimo że nadal otaczająca, zaowocowała dziełem, które ma bardzo lekki charakter – prawie Windham Hill w ciemną noc. Jest to bardzo afirmująca i humanistyczna płyta, a jej geneza jest jeszcze bardziej interesująca. Oto Adam opowiadający historię jej powstania.

 „Holocene to album zakorzeniony w porażce. Historia wygląda następująco: Czytałem o starożytnej greckiej świątyni na Sycylii, która najwyraźniej wytwarzała niesamowite drony, gdy wiatr wiał przez jej filary; stałem się obsesją na tym punkcie do tego stopnia, że zacząłem korespondować z obecnym opiekunem świątyni, który potwierdził ich istnienie i upoważnił mnie do ich nagrania. Ośmielony i pełen nadziei udałem się w podróż z Berlina i dołączyłem do moich przyjaciół z The Silent Treatment na miejscu. Padało, były hordy ludzi, nie było słychać ani jednego drona, nie mówiąc już o nagrywaniu. Świadomość, że przejechaliśmy tysiące kilometrów, by siedzieć na parkingu otoczonym autobusami Destination Italia, zaczęła do nas docierać. Ale wtedy nasze uszy się podniosły; zauważyliśmy, że wszędzie był dźwięk. Woda szumiąca w odległym strumieniu, jaszczurki czmychające w krzaki, bryza wiejąca przez przemoczone sosny. I ptaki. Setki ptaków śpiewających w świątyni, gdzie schroniły się przed burzą. Puściliśmy taśmę i uchwyciliśmy wszystko, co się dało. Po powrocie do naszych domów w Berlinie i Dordogne skomponowaliśmy muzykę towarzyszącą tym nagraniom terenowym, aby uhonorować te relikty holocenu. To, co wyszło, jest nawiedzone, żałobne, ale podnoszące na duchu. Mamy nadzieję, że ci się spodoba”. 

Data wydania: 14 lutego 2025
Wydawca: Debacle Records

Przygotował Marek “Lokis” Nawrot