11 kwietnia 2025, CKiS, Konin

Trójmiejska Scena Elektroakustyczna (TSE) to nieformalna grupa twórczyń i twórców zajmujących się szeroko rozumianą muzyką elektroakustyczną i pokrewnymi dziedzinami, takimi jak field recording czy instalacja dźwiękowa, rezydujących w Trójmieście i okolicach.
Max Kohyt

Max to wszechstronny muzyk improwizujący, kompozytor muzyki współczesnej, operowej, teatralnej i baletowej. Jest autorem muzyki do spektakli teatralnych Dogville Larsa von Triera w reżyserii Rafała Matusza oraz Czerwona zima w reżyserii Artura Hofmana. Skonponował również muzykę do opery Wyobraźcie sobie… piknik u Schopenhauerów z librettem Rafała Matusza.
W latach 2023–2024 stworzył muzykę do spektakli tańca współczesnego: Waves, Bo ja rzadko kiedy myślę, alem za to chyża w dziele, Trojan Horse i Ciało w choreografii Agnieszki Wojciechowskiej oraz Spotkanie Sayaki Haruny-Kondrackiej i Bartosza Kondrackiego.
Od dziesięciu lat współpracuje z artystką multimedialną Katarzyną Podporą, tworząc duet PODPORA/KOHYT. Wspólnie nagrali i wydali kilka płyt, w tym Nights Are Numbered w 2019 roku. W 2020 roku do współpracy zaprosili Michała Jacaszka, z którym nagrali album JACASZEK / PODPORA / KOHYT. Rok później, wraz z Mają Miro, stworzyli album MID_EVIL. Większość ich płyt ukazała się nakładem wydawnictwa Bocian Records.
Max Kohyt jest pomysłodawcą i kuratorem festiwalu muzyki współczesnej FUTUROFONIA. Od kilku lat jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.
Katarzyna Podpora

Katarzyna Podpora to artystka multimedialna mieszkająca i pracująca w Gdańsku, związana z morzem – jego przestrzenią audialną, ruchem oraz wpływem na materię. Jest doktorem sztuki, absolwentką gdańskiej ASP, aktywną w dziedzinie sztuki wizualnej i dźwiękowej, a także tłumaczką. W swoich poszukiwaniach twórczych porusza kwestie podmiotowości szczątków, niestabilności procesów pamięci oraz biografii rzeczy. Skupia się na nasłuchiwaniu przestrzeni i materii – od wielu lat pracuje z dźwiękiem.
Jako twórczyni muzyki eksperymentalnej przywiązuje dużą wagę do swojego instrumentarium, na które składają się materiały uznawane za odpadki, w tym szczątki istot pozaludzkich – kości zwierzęce, martwe części roślin, a także zdezelowane instrumenty, zniszczone płyty gramofonowe, które preparuje, oraz taśmy z nagraniami terenowymi. Ważną częścią jej aktywności jest badanie fenomenu zapisu dokonywanego za pośrednictwem różnych mediów.
Swoje prace – instalacje, rzeźby, fotografie, dźwięki, teksty – prezentowała podczas festiwali, m.in. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Efemerycznej Konteksty (Sokołowsko), Przeglądu Sztuki Survival (Wrocław); na wystawach indywidualnych, m.in. w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, Centrum Pogranicze – sztuk, kultur, narodów (Sejny) oraz zbiorowych, m.in. w Instytucie Sztuki Wyspa (Gdańsk), PGS Sopot (Sopot), Muzeum Współczesnym Wrocław, Instytucie Cybernetyki Sztuki (Gdańsk), Centrum Rzeźby Polskiej (Orońsko), CSW Łaźnia (Gdańsk).
Współtworzy z Maxem Kohytem duet PODPORA/KOHYT – w tym oraz w powiększonych składach występowali m.in. na festiwalach: Avant Art Festival (Warszawa), Sanatorium Dźwięku (Sokołowsko), OSA Festival (Sopot), Fab_IN (Łódź), Ad Libitum (Warszawa). Duet wydał solowy album Nights Are Numbered oraz kolejne – we współpracy z Michałem Jacaszkiem, a następnie z Mają Miro – nakładem wydawnictwa Bocian Records.
Jacaszek

Michał Jacaszek – kompozytor, producent i wykonawca muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Autor kilkunastu albumów solowych wydanych w USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Holandii i Polsce. Współpracuje z artystami wizualnymi i video, choreografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi. Laureat nagród filmowych i teatralnych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Mieszka w Gdańsku. Dyskografia Jacaszka obejmuje
Albumy: Lo-Fi Stories (Gusstaff), Treny (Miasmah), Glimmer (Ghostly Int), Pentral (Gusstaff), Pieśni (NCK), Catalogue des Arbres (Touch), Kwiaty (Ghostly Int), Music For Film (Ghostly Int), Gardenia (Touch).
Wybrane nagrody: International Documentary Association Award, Los Angeles USA (najlepsza oryginalna muzyka), Grand Prix Festiwalu Nowa Tradycja 2018 (wraz z Vocal Varshe), Polskie Nagrody Filmowe Orły (Hejter – najlepsza oryginalna muzyka – nominacja), Festiwal Nowa Tradycja (Złote Gęśle dla najlepszego instrumentalisty), International Film Award East-West. Golden Arc Moscow RU (najlepsza oryginalna muzyka – nominacja), EFTA – Estońska Nagroda Filmowo-Telewizyjna (najlepsza oryginalna muzyka), Two Theatres Grand Prix Award Sopot PL (najlepsza oryginalna muzyka), Minsk International Film Festival Listapad Minsk BY (najlepsza oryginalna muzyka), Be There! Corfu Animation Film Festival GR (najlepsza oryginalna muzyka), Animation Forum Cairo Kair EGY (Lost Senses – wyróżnienie za muzykę), Giffoni Valle Piana IT (Sala Samobójców – najlepsza oryginalna muzyka).
Koncertował m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Niemczech i w Polsce.
Bilety: 20 zł