24.08, FARBY, Poznań
LOTTO
MIKE MAJKOWSKI – gitara basowa
ŁUKASZ RYCHLICKI – gitara, gitara basowa
PAWEŁ SZPURA – perkusja
Zespół założony pod koniec 2012 roku, skupiający trzy kreatywne umysły współczesnej muzyki. Razem eksplorują granice takich rodzajów muzyki jak improv, country, noise, minimalizm, tworząc muzykę hipnotyczną i wzruszającą jednocześnie. Debiutancki album ASK THE DUST został wydany pod koniec 2014 roku przez LADO ABC.
Drugi album LOTTO został wydany w kwietniu 2016 roku przez wytwórnię Instant Classic i spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem krytyki. Min. w plebiscycie Gazety Wyborczej na płytę roku, ELITE FELINE, zajęła pierwsze miejsce. Podobnie na portalu beehype, gdzie także głosowało kilkudziesięciu dziennikarzy. Większość rankingów wymieniało tą płytę w swoich zestawieniach na wysokich pozycjach, min. Nowa Muzyka, Noise Magazine, słuchacze audycji HCH, JazzSoul, Polityka, Kinkyowl, Polifonia, Gazeta Magnetofonowa.
Trzecia płyta zespołu, zatytułowana VV ukazała się w październiku 2017 roku, także nakładem wytwórni Instant Classic. Muzyka zawarta na tej płycie kieruje zespół w nowe rejony, zmieniło się też instrumentarium. Zespół często wykorzystuje brzmienie dwóch gitar basowych, zrezygnował też z używania kontrabasu.
W 2019 roku ukazuje się Epka PIX, ukazująca inne oblicze zespołu, stworzona przy pomocy strzępków wcześniejszych nagrań i instrumentów elektronicznych. Nie została zarejestrowana podczas sesji na żywo, tak jak to było do tej pory. Pod koniec 2020 roku ma premierę płyta Lotto HOURS AFTER.
Po ponad rocznej przerwie, 22.09.2023 zespół wydaje dwie płyty, które ukazują się nakładem Gusstaff Records. Tytuły płyt to AXOLOTL i SUMMER.
W maju 2022 Lotto występowało w warszawskim klubie Spatif i właśnie ten koncertdał impuls do powstania płyty SUMMER. W tamtym okresie zespół był znany z grania ekstremalnych dźwięków, instrumentarium było całkowicie elektryczne, uzupełniane syntezatorami, a perkusja przetworzona. To konsekwencja brzmienia zawartego na wydanej wcześniej płycie – Hours After. Przed samym występem w Spatifie muzycy
postanowili przeprowadzić radykalne zmiany.Zamiast znów grać bardzo głośną i intensywną muzykę, czyli taką, jakiej spodziewała się publiczność, Lotto zagrało wyciszony koncert, ze stonowaną, stojącą, niepokojącą muzyką, momentami na granicy ciszy. Instrumentarium bardzo się uprościło, akustyczna perkusja, kontrabas i gitara – jako jedyny elektryczny instrument.
Na płycie AXOLOTL w zasadzie nie pojawiają się pierwotne instrumenty z których muzycy byliby znani. Podstawą całości była elektronika, nie ma w ogóle gitary basowej czy kontrabasu, gitara pojawia się w jednym momencie, a perkusja jest albo przetworzona, z pogłosami albo zastąpiona przez automat perkusyjny. Istotnym tym razem było, aby uchwycić brzmienie oderwane od własnych przyzwyczajeń i nie do końca kojarzone z Lotto, co wymagało od muzyków dużej wyobraźni.
LOTTO zagrało wiele koncertów w tym na istotnych festiwalach takich jak: UNSOUND FESTIVAL w Krakowie, OFF FESTIVAL w Katowicach, TAURON NOWA MUZYKA w Katowicach, JAZZ JANTAR w Gdańsku, NICKELSDORF KONFRONTATIONEN w Austrii, DENSITÉS we Francji, KRAAK w Belgii (jako część instalacji KONRADA SMOLEŃSKIEGO), ENJOY JAZZ HEIDELBERG
w Niemczech, ARTACTS FESTIVAL w St. Johann, OUTERNATIONAL DAYS BUCHAREST, AVANT ART Wrocław / Warszawa, UMLAUT FESTIVAL w Paryżu, SOLIDARITY OF ARTS w Gdańsku, LE GUESS WHO? w Utrechcie, FUSION FESTIVAL w Niemczech.SUMMER
W maju 2022 Lotto występowało w warszawskim klubie Spatif i właśnie ten koncert dał impuls do powstania płyty Summer. W tamtym okresie zespół był znany z grania dość ekstremalnych dźwięków, instrumentarium było całkowicie elektryczne, uzupełniane syntezatorami, a perkusja przetworzona.
To konsekwencja brzmienia zawartego na wydanej wcześniej płycie – Hours After. Przed samym występem w Spatifie muzycy postanowili przeprowadzić radykalne zmiany, czyli coś co już wcześniej w historii zespołu zdarzało się dość często. Zamiast znów grać bardzo głośną i intensywną muzykę, czyli taką, jakiej spodziewała się publiczność, Lotto zagrało wyciszony koncert, ze stonowaną, stojącą, niepokojącą muzyką, momentami na granicy ciszy. Instrumentarium bardzo się uprościło, akustyczna perkusja, kontrabas i gitara – jako jedyny elektryczny instrument. Koncert wypadł na tyle dobrze, że zespół postanowił zarejestrować podobną muzykę w studio. Aby uchwycić adekwatny klimat, potrzebne było odpowiednie pomieszczenie, inne od sterylnych, wygłuszonych, sal studyjnych. Wybór padł na teatr Kana w Szczecinie, czyli miejsce znane zespołowi, ponieważ wcześniej dwukrotnie tam występował. Duża sala z naturalnym pogłosem, nadawała się do klimatu muzyki bardzo dobrze. W nagraniu słychać też odgłosy otoczenia, np. życie z sąsiadujących biur czy odgłosy klatki schodowej. Realizatorem nagrań został przyjaciel zespołu, wydawca płyty Hours After, Filip Marcinkowski. Dwudniowa sesja przypadła na rekordowe upały tamtego roku, co oddawało duszną atmosferę muzyki. Po otwarciu bramy teatru uderzała silna fala gorąca. Ani noc, ani ranek nie dawały wytchnienia. Miasto uśpione, stojące, z duszną i niepokojącą atmosferą, jakby za chwilę miało się wydarzyć coś dziwnego. Taka też jest mniej więcej muzyka na płycie Summer. Za miks
i mastering odpowiedzialny jest mieszkający w Australii Joe Talia, znany ze współpracy min. z takimi muzykami jak Oren Ambarchi czy Jim O’Rourke. Wydawcą płyty, która ukaże się na CD i LP jest Gusstaff Records.
JESSICA
To nowe oblicze muzyczne Mateusza Rosinskiego (wrong dials, Dynasonic, Niepokoje Goscinne, Elephant Dials…). Występuje solowo lub z zaproszonymi do zabawy gośćmi. Jessica to
trochę “plac zabaw” dla wszelakich fascynacji muzycznych Rosińskiego, których jest zdecydowanie za wiele. Jessica to smoothie o niezachęcającym kolorze, które potrafi urzec doskonałym smakiem lub spowodować wymioty. Bezlitosnie, strasznie i pięknie jednocześnie, inaczej się nie da.
Wejście: 60zł